LTŠaltinio publikacijoje pristatomas lietuvių architekto Vlado Vizgirdos (g. 1935) rankraštis, kuriame autorius aprašo prieš 50 metų įgyvendintą eksportinio paviljono projektą. Tai buvo Lietuvos SSR ekspozicija Sovietų Sąjungos paviljone tarptautinėje žemės ūkio ir pramonės mugėje Fisa 72, vykusioje Santjago mieste Čilėje, kuri pelnė apdovanojimą už meninį apipavidalinimą. Vizgirda, kaip pagrindinis Chile-72 paviljono kūrėjas, aprašo savo atsiminimus pasakodamas apie 500 m2 ploto ekspozicijos koncepciją, architektūrinius ir dizaino sprendimus, pasirengimo procesą, parodos instaliavimo darbus ir patirtus įspūdžius beveik tris mėnesius trukusioje komandiruotėje Čilėje 1972 m. spalio–gruodžio mėnesiais. Svarbi publikuojamo šaltinio dalis – vizualinis pasakojimas, susidedantis iš nepublikuotų fotografijų, leidžiančių naujai įvertinti modernius minimalistinio dizaino paviljono sprendimus. Vizgirdos aprašymas yra vertingas XX a. parodų architektūros ir dizaino tyrimų šaltinis. Jis įsirašo į pasaulinių parodų ir paviljonų tradiciją, sovietmečio eksportinių paviljonų tyrimų istoriją. Specialybine kalba pateiktos pasakojimo detalės ir pavyzdžiai gali sudominti ne tik architektus bei dizainerius, bet ir istorikus, kultūrologus, antropologus, sovietologijos tyrėjus, taip pat autorius, rašančius apie Rytų Europos ir Pietų Amerikos ryšius. [Iš leidinio]
ENThis Archival publication presents a manuscript [Figs. 1–2] of the Lithuanian architect Vladas Vizgirda (b. 1935), in which the author describes the project of an export pavilion of fifty years ago. The Lithuanian SSR received an award for its exhibition in the pavilion of the Soviet Union at the international agriculture and industry fair FISA-72 held in Santiago de Chile. As the leading architect of the Chile-72 pavilion, Vizgirda reminisces on the conception of the 500 m2 display, its architectural and design solutions, the preparation process, the installation works, and the impressions experienced during his almost three-month-long work trip to Chile in October–December 1972. An important part of the published source is a visual narrative consisting of unpublished photographs, which allows us to newly assess the pavilion’s modern constructions, minimalist design, and colour solutions, as well as Gintautėlė Baginskienė’s design projects created specifically for this pavilion. In the publication of the source, the manuscript is presented unedited, while the introductory text describes the context of the pavilion and outlines the first directions of possible assessments and interpretations. [From the publication]