LTStraipsnyje nagrinėjama, kokią įtaką retos ikonografijos "Gerosios Vilties Viešpaties" atvaizdų atsiradimui Lietuvoje turėjo garsaus geologo Ignoto Domeikos (1802–1889) šeimos istorija. Pristatoma atvaizdo istorija ir gerbimo tradicijos plėtra Čilės Santjage ir Vilniaus arkivyskupijoje. Tyrimo metu išaiškėjo Ignoto Domeikos sūnaus kun. Hernáno Domeikos (1859–1931) vaidmuo "Gerosios Vilties Viešpaties" kulto sklaidos istorijoje, nustatyta Vilniaus katedros paveikslo autorystė (Manuelis Jesús Núñezas Gonzálezas, 1870–1953), koreguota istoriografijoje įsitvirtinusi klaidinga paveikslo sukūrimo data, identifikuoti atvaizdo votai Vilniaus katedroje. Vilniaus arkivyskupijoje "Gerosios Vilties Viešpaties" kultas paplito 1899–1929 m.: 1899 m. auksakalio Mykolo Nieviadomskio dirbtuvėse buvo sukurtas katedros paveikslo aptaisas, gausėjo votų. 1901 m. Senųjų Trakų bažnyčioje šalia presbiterijos įrengta titulinė "Gerosios Vilties Viešpaties" koplyčia, jos altoriui nutapytas paveikslas (signuotas: BJC, 1901 r.), 1929 m. Vilniuje išleista pamaldumui ir istorijai skirta knygelė "Pan Jezus Dobrej Nadziei", 1943 m. patvirtinti maldos į "Gerosios Vilties Jėzų" tekstai lietuvių kalba. Iki Antrojo pasaulinio karo Vilniaus arkivyskupijoje atvaizdo gerbimą platino Vilniaus vyskupų aprobuoti maldingi leidiniai, raižiniai, devociniai paveikslėliai, litografijos. Pamaldumas užgniaužtas sovietmečiu. Atgavus Nepriklausomybę ir 1989 m. atšventinus Vilniaus katedrą, "Gerosios Vilties Viešpaties" atvaizdas buvo pakabintas centrinėje navoje, nuo 2003 m. – Švč. Sakramento (Vyskupų) koplyčioje. 2020 m. lapkritį prie "Gerosios Vilties Viešpaties" paveikslo sukabinti šio tyrimo metu identifikuoti votai. [Iš leidinio]
ENThe article aims to find out whether the appearance of the images of The Lord of Good Hope with its rare iconography in Lithuania was influenced by the family history of the famous geologist Ignacy Domeyko (Lith. Ignotas Domeika, 1802–1889), while emphasising the contribution of his son, Rev. Hernán Domeyko (1859–1931), towards the dissemination of this cult. The history and iconography of the image, as well as the development of the veneration tradition in Santiago de Chile and the Vilnius Archdiocese is explored. The authorship of the painting of Vilnius Cathedral is established, the erroneous date of its creation established in historiography is corrected, and the votives belonging to the painting are identified. [From the publication]