LT1947 m. atvykusi į JAV, Aleksandra Kasuba pasinėrė į kunkuliuojantį Niujorko meno pasaulį, o po penkiasdešimties metų išvyko iš miesto į Naujosios Meksikos dykumą kaip menininkė, sėkmingai kurianti tampraus audinio struktūras ir dirbanti architektūros srityje. Pokario metais patekusi į vyrų meno ir architektūros pasaulį, Kasuba strategiškai ieškojo progų, suprasdama, kad menininko karjera auga ne tik dėl talento, bet tam turi įtakos ir socialiniai ryšiai. Jos ankstyvosios mozaikos padėjo jai įsitvirtinti kaip menininkei, kuriančiai viešųjų erdvių architektūrą papildančius meno kūrinius iš plytų ir akmens. Kasubos profesionalumas atsiskleidžia keliuose svarbiuose projektuose, kuriuose ji sprendė sudėtingus praktinius statybos reikalus ir bendradarbiavo su architektais, klientais ir viešosiomis agentūromis. Ji taip pat apgalvodavo, kaip pritaikyti kiekvieną meno kūrinį prie platesnio urbanistinio konteksto. Atlikdama stambius architektūrinius užsakymus, Kasuba gaudavo pajamų, kurios jai leido atlikti novatoriškus tampraus audinio struktūrų tyrinėjimus. Šios abi jos unikalios dvipusės karjeros kryptys kūrė jos meninę viziją. [Iš leidinio]
ENA refugee from Lithuania, Aleksandra Kasuba (1923–2019) arrived in the U.S. in 1947 and built a successful career in the competitive, male-dominated post-World War II New York’s art world. Beginning with small ceramic tile artworks that evolved into multi-media mosaics, Kasuba’s artistic vision expanded to shaping architectural spaces. From 1953 to 1970, appearances in exhibitions organized by the Museum of Contemporary Craft introduced her art to American and international audiences. Her pivotal solo exhibition at an important New York gallery in 1966 led to complex collaborations with noted architects for projects in major U. S. cities. Her innovative monumental designs in marble, brick and granite were focal points of public buildings and spaces. This article examines her key commissions completed from 1970 to 1986 in Chicago, New York City, Rochester, N.Y., Buffalo, N.Y., and Washington, D.C. [From the publication]