Institucinė pagalba šeimoms, auginančioms vaikus su negalia, socialinės įtraukties kontekste: vaikų dienos centrų analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Institucinė pagalba šeimoms, auginančioms vaikus su negalia, socialinės įtraukties kontekste: vaikų dienos centrų analizė
Alternative Title:
Institutional support for families raising children with disabilities in the context of social inclusion: analysis of children’s day centers
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2021, Nr. 2 (51), p. 8-18
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas institucinės pagalbos prieinamumas šeimoms, auginančioms vaikus su negalia. Tyrimo tikslas – identifikuoti vaikų su negalia socialinės įtraukties galimybes vaikų dienos centre. Šeimos, auginančios vaikus su negalia, dėl paslaugų neprieinamumo negali visapusiškai funkcionuoti visuomeniniame gyvenime. Paslaugų ir pagalbos prieinamumo galimybės labiausiai pažeidžiamoms grupėms priklauso nuo valstybės socialinės politikos formuotojų požiūrio, finansinių išteklių, bendradarbiavimo, visuomenės įsitraukimo ir galiausiai nuo pačios šeimos pasirengimo dalyvauti visuomeninio gyvenimo procesuose. Atliekant tyrimą naudoti mokslinės literatūros analizės, sintezės, apibendrinimo ir lyginamosios analizės metodai. Atlikus tyrimą nustatyta, kad Lietuvoje veikiantis vaikų dienos centrų mechanizmas neatitinka įtraukios aplinkos kūrimo modelio, todėl būtini politiniai sprendimai dėl paslaugų plėtojimo, socialinės įtraukties vystymo ir valstybiniu, ir savivaldybės lygmeniu, atsižvelgiant į šeimų, auginančių vaikus su negalia, poreikius. Praktiniu aspektu tyrimas reikšmingas tobulinant socialinių paslaugų prieinamumą šeimoms, kuriose auga vaikai su negalia, ir plėtojant socialinės įtraukties koncepciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaikai su negalia; Socialinės paslaugos; Socialinė įtrauktis. Keywords: Children with disabilities; Social services; Social inclusion.

ENThe article examines the availability of institutional support for families raising children with disabilities. The aim of the study is to identify opportunities for social inclusion of children with disabilities in the children’s day center. Families raising children with disabilities are unable to function fully in public life due to the lack of access to services. Access to services and assistance, for the most vulnerable groups, depends on the attitude of state social policy makers, financial resources, cooperation, public involvement and, ultimately, the family’s own readiness to participate in public life. The methods of analysis, synthesis, generalization and comparative analysis of scientific literature were used in the research. The research revealed that the mechanism of children’s day care centers operating in Lithuania does not correspond to the model of creating an inclusive environment. Therefore, political decisions are needed on the development of services and the development of social inclusion at both the state and municipal levels, taking into account the needs of families raising children with disabilities. The practical significance of the study is that the study is useful for improving the accessibility of social services for families with children with disabilities and developing the concept of social inclusion. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96396
Updated:
2024-05-31 21:49:15
Metrics:
Views: 61    Downloads: 22
Export: