Multimedijos technologijų taikymo galimybės įtraukiajame ugdyme

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Multimedijos technologijų taikymo galimybės įtraukiajame ugdyme
Alternative Title:
Possibilities of applying multimedia technologies in inclusive education
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2021, Nr. 1 (51), p. 59-66
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTSparčiai kintanti socialinė, ekonominė ir kultūrinė aplinka, skaitmeninių technologijų vystymasis, 2020 m. pasaulį supurčiusi pandemija bei demografiniai iššūkiai didina visuomenės poreikį nuolat keistis ir tobulėti. Minėtų iššūkių fone akcentuojama būtinybė kiekvienam visuomenės nariui suteikti vienodas galimybes tobulėti. Tai esminis įtraukiojo ugdymo principas. Tarptautiniuose ir nacionaliniuose dokumentuose, akcentuojančiuose įtraukiojo ugdymo būtinybę, raginama stiprinti švietimo galimybes susisiekti su visais besimokančiaisiais, patiriančiais elgesio, psichologinių, fiziologinių sutrikimų ar turinčių išskirtinių gebėjimų, neišskiriant tautybės, socialinės padėties, akcentuojama pagarba ugdymo(si) įvairovei, prieinamumas ir rūpinimasis kiekvienu vaiku, jo kaita ir augimu. Įtraukųjį ugdymą tiksliausiai apibrėžia Geros mokyklos koncepcijos (2015) principai. Todėl šiame darbe įtraukusis ugdymas suprantamas kaip ugdymo procesas, kuriam būdingi Geros mokyklos koncepcijos principai. Kaip ir visoms mūsų gyvenimo sritims, taip ir sėkmingam ugdymo proceso įgyvendinimui, neabejotiną įtaką daro skaitmeninės multimedijos technologijos. Tik dažnai kyla pasirinktų technologijų ir ugdymo proceso dermės klausimų. Todėl šio darbo objektu pasirinktos multimedijos technologijų dermės su įtraukiuoju ugdymu galimybės.Tyrimo tikslas – remiantis mokslinės literatūros analize, įvertinti multimedijos technologijų galimybes analizuojančių mokslininkų tyrimų sritis, derančias su įtraukiojo ugdymo esminiais principais. Remiantis tyrimo rezultatais, daromos išvados, kad įtraukiojo ugdymo sąlygomis ypač svarbi tampa švietimo darbuotojų kompetencijų kokybė ir vertybinės nuostatos, tačiau trūksta oficialių mokslinių tyrimų, atskleidžiančių MT tiesioginę įtaką mokinių pasiekimams, socialinei, emocinei gerovei ir jų asmeniniam tobulėjimui; MT gali tapti puikiu instrumentu įtraukiojo ugdymo tikslams pasiekti; mokslininkų dėmesys multimedijos technologijų (garsas, vaizdas, kompiuterinė grafika, minėtų medijų interaktyvumas) taikymo galimybėms įtraukiajame ugdyme ypač menkas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Multimedijos technologijos, Geros mokyklos koncepcija, įtraukusis ugdymas. Keywords: Multimedia technologies, Good School Concept, inclusive education.

ENRapidly changing social, economic and cultural environment, the development of digital technologies, the global pandemic that broke out in 2020 and demographic challenges increase society’s need for constant change and improvement. Against the background of these challenges, the need to provide every member of society with equal opportunities for development is emphasized. This is an essential principle of inclusive education. Global and national documents emphasizing the need for inclusive education call for strengthening the ability of education to connect with all learners with behavioral, psychological, physiological or special abilities, regardless of nationality, social status, emphasis on respect for, access to and care for educational diversity, its change and growth. Inclusive education is best defined by the principles of the Good School Characteristics. Therefore, in this work, inclusive education is understood as an educational process characterized by the principles of the Good School Concept. As in all areas of our lives, the successful implementation of the educational process is undoubtedly influenced by digital multimedia technologies. There are often questions about the coherence between the technologies chosen and the process. Therefore, the possibilities of applying of multimedia technologies with inclusive education were chosen as the object of the article.The aim of the research is to evaluate the research areas of researchers analyzing the possibilities of multimedia technologies on the basis of the analysis of scientific literature, which are in line with the essential principles of inclusive education. The study concludes that the quality and values of educators’ competencies become particularly important in inclusive settings, but that there is a lack of formal research that has a direct impact on students’ achievements, social and emotional well-being and personal development. Multimedia technologies can be a great tool to achieve the goals of inclusive education; the attention of researchers working with technologies related to multimedia (sound, image, computer graphics, interactivity of the mentioned media) to pedagogical goals is particularly poor. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96378
Updated:
2022-11-29 07:26:04
Metrics:
Views: 34    Downloads: 16
Export: