Gimnazistų jaučiamo nerimo, tapatumo stiliaus ir streso įveikos strategijų reikšmė egzaminų streso vertinimui

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gimnazistų jaučiamo nerimo, tapatumo stiliaus ir streso įveikos strategijų reikšmė egzaminų streso vertinimui
Alternative Title:
Importance of Gymnasium Students’ Anxiety, Identity Style and Stress Coping Strategies for Examination Stress Assessment
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2021, Nr. 1 (51), p. 21-30
Summary / Abstract:

LTEgzaminai ir jų rezultatai dažnai tampa bene didžiausiu jauno žmogaus iššūkiu, siejamu su tolesnio jo gyvenimo perspektyvomis. Dėl šios priežasties pastebimas aukštas patiriamo streso lygis, susijęs ir su asmeniniais, ir su situaciniais veiksniais. Atsižvelgiant į tai, šio tyrimo tikslas – nustatyti gimnazistų patiriamo nerimo, tapatumo stiliaus, egzaminų streso ir jo įveikos strategijų sąsajas. Tyrime dalyvavo 175 gimnazistai, besimokantys 10‒12 klasėse. Iš jų – 109 merginos (62,3%) ir 66 vaikinai (37,7%) nuo 16 iki 19 metų amžiaus (M = 17,27, SD = 0,92). Gimnazistams pateikta anketa, sudaryta pasirinkus „Nerimo kaip būsenos-bruožo skalę“ (angl. State-Trait Anxiety Inventory, Spielberger, Gorsuch, Lushene, 1970), „Tapatumo stilių skalės 5 versiją“ (ISI-5) (Berzonsky, Soenens, Luyckx, Smits, Papini, Goossens, 2013), „Streso įveikos“ klausimyną (Grakauskas, Valickas, 2006) ir „Egzaminų streso skalę“ (angl. Examination Stress Scale for Adolescent Students, Sung, Chao, 2014). Nustatyta, kad gimnazistų patiriamą egzaminų stresą prognozavo stipriau jaučiamas reaktyvusis ir asmenybinis nerimas, tapatumo formavimuisi dažniau pasirenkamas informacinis, normatyvinis tapatumo stilius bei dažnesnis vengimo strategijos naudojimas patiriant stresą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Paaugliai; Nerimas; Tapatumo stilius; Streso įveika; Stresas; Egzaminai. Keywords: Adolescents; Anxiety; Identity style; Stress coping strategies; Exams.

ENExaminations and their results often become perhaps the biggest challenge in young person’s life, which is associated with the course of later life. For this reason, a high level of stress is observed, which is maintained by both personal and situational factors. In this context, the objective of this study is to identify the links between the experienced anxiety, identity style, examinations stress and its coping strategies of the gymnasium students. The study involved 175 gymnasium students in grades 10 to 12. Of these, 109 were girls (62.3%) and 66 were boys (37.7%), aged 16 to 19 years of age (M = 17.27, SD = 0.92). Gymnasium students were given a questionnaire based on the State-Trait Anxiety Inventory (Spielberger, Gorsuch, Lushene, 1970), Identity Style Inventory Version 5 (ISI-5) (Berzonsky, Soenens, Luyckx, Smits, Papini, Goossens, 2013), the Stress Coping Questionnaire (Grakauskas, Valickas, 2006), and the Examination Stress Scale for Adolescent Students (Sung, Chao, 2014). It was found that the more frequent experience of stress in gymnasium students examinations was predicted by stronger trait and state anxiety, more frequent choice of informational, normative identity processing style and more frequent use of avoidance strategy in experiencing stress. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96374
Updated:
2022-10-05 04:44:20
Metrics:
Views: 23
Export: