LTVyriausybė, kaip vykdomosios valdžios institucija, pagal Konstituciją inter alia turi plačią diskreciją formuoti ir vykdyti valstybės ekonominę politiką ir atitinkamai reguliuoti ūkinę veiklą. Konstitucijos 94 str. 1 p. nurodyta, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė „tvarko krašto reikalus“. Pateikiama konstitucinė formuluotė apima daug veiklos sričių nuo ekonominės politikos formavimo iki sveikatos apsaugos užtikrinimo šalyje. Vyriausybės įstatymo 22 str., konkretizuojančiame Vyriausybės veiklą, nustatyta, kad Vyriausybė remdamasi įstatymais disponuoja valstybiniu turtu, nustato jo valdymo ir naudojimo tvarką. Paminėtina, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijoje (priešingai nei Lietuvos TSR konstitucijose) nėra įvardintas „valstybės turtas“, tačiau sisteminė Konstitucijos, ją aiškinančios konstitucinės jurisprudencijos bei ordinarinių teisės aktų analizė leidžia privačios ir viešosios nuosavybės distinkciją. Vadovaujantis straipsnyje atlikta teisės aktų analize, teigtina, kad valstybės valdomas turtas yra valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis iš anksto priimtais Vyriausybės teisės aktais.Viena iš valstybės turto dalių yra valstybės valdomos įmonės, kurios skirstomos į valstybės įmones ir kitas įmones, kurios valdomos akcinio kapitalo pagrindu. Šios įmonės yra iš vienos pusės, kaip ir privatūs ūkio subjektai, pelno maksimizavimo siekiantys rinkos dalyviai, o iš kitos pusės – neatsiejama valstybės ekonomikos sudedamoji dalis, turinti didelį tiesioginį ir netiesioginį poveikį šalies ekonomikai, gyventojų gerovei bei palankesnių verslo sąlygų kūrimui. 2010 metais pirmą kartą paskelbta valstybės valdomo komercinio naudojimo turto apžvalga atskleidė, kad daugumos valstybės valdomų įmonių veiklos rezultatai buvo prasti. Atsižvelgiant į tai, XV Vyriausybė pradėjo vykdyti šių įmonių pertvarką, kurios tikslas buvo siekti efektyvesnės valstybės valdomų įmonių veiklos. Šiame straipsnyje yra analizuojami valstybės valdomų įmonių, kaip valstybinio turto dalies, ir šių įmonių Vyriausybės vykdomos reformos juridiniai pagrindai bei atkleidžiami vykdomos pertvarkos trūkumai. Atlikta analizė išryškino tokius vykdomos pertvarkos trūkumus, kaip nepakankamai aiškiai nustatyti valstybės valdomų įmonių tikslai, šių įmonių veiklos politikos peržiūros užtikrinančio mechanizmo nebuvimas bei valstybės valdomų įmonių teisinės formos neatitikimas valstybės keliamiems tikslams. [Iš leidinio]