LTĮmonėms, teikiančioms paslaugas, labai svarbu suformuluoti kokybės tikslus, siekti kokybės įgyvendinimo, kai sprendimai grindžiami faktais, nuolatiniu gerinimu, orientacija į klientus bei jų poreikius, orientacija į procesus, kiekvieno įsipareigojimus. Transporto įmonės siekiančios užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą, išlaikyti ar pritraukti naujus vartotojus, pagerinti reputaciją, padidinti pelną ir plėtoti savo veiklą diegiasi kokybės vadybos sistemas. Verslo įmonės visame pasaulyje raginamos ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas, gerinti kokybę ir patenkinti vis didėjančius vartotojų poreikius. Atliekamas tyrimas apie kokybės vadybos standartų taikymą Lietuvos įmonėse. Tyrimo metu išanalizuotos 268 Lietuvos įmonės, kuriose Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos Transporto logistikos studijų programos studentai atliko gamybinę praktiką. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad 23 proc. analizuotų įmonių yra įdiegusios kokybės vadybos standartus. Dažniausiai įmonės taiko ISO 9001, ISO 14001 standartus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kokybės vadybos sistema; Kokybės vadybos standartai; Lietuvos įmonės. Keywords: Quality management system; Quality management standards; Lithuanian companies.
ENFor companies it is very important to describe quality goals, to achieve quality implementation to all process and to know customers and their needs. Transport companies seeking to ensure quality service provision, maintain or attract new consumers, improve reputation, increase profits and develop their activities by implementing quality management systems. Businesses around the world are encouraged to look for ways to reduce costs, improve quality and meet the ever-increasing needs of consumers. A study is being carried out on the application of quality management standards in Lithuanian companies. The survey analysed 268 Lithuanian companies where students of the Transport Logistics study programme of Vilnius College of Technology and Design carried out industrial practice. The investigation showed that 23 percent of the companies analysed had quality management standards in place. Most often, companies apply ISO 9001, ISO 14001 standards. [From the publication]