LTPasaulyje besikeičianti situacija dėl COVID-19 protrūkių sukelia krizinę padėtį ne tik sveikatos apsaugos atžvilgiu, bet ir ekonominiu. Įmonės susiduria su skubotais sprendimais siekdamos išvengti finansinių problemų ar net bankroto. Tiek teorijoje, tiek praktikoje dažnai aptinkamas labiau neigiamas nei teigiamas koronaviruso protrūkio poveikis transporto sektoriaus verslui, tačiau ši tema dar nėra pakankamai ištirta dėl situacijos naujumo, o autorių nuomonės kai kuriais klausimais nesutampa. Ryškiausias poveikis akcentuojamas oro transportui, o mažiausiai tirta kelių transporto veikla, kuri Lietuvoje sudaro didžiausią dalį iš visų transporto rūšių. Pastebima, kad transporto įmonės jaučia stiprų pelningumo rodiklių mažėjimą COVID-19 pirmosios bangos metu. Atliekant tyrimą ekspertinės apklausos būdu išskirti labiausiai paveikti kelių transporto įmonių pelningumo ir likvidumo rodikliai. Santykiniai finansiniai rodikliai ir finansinių rezultatų priklausomybių nuo koronaviruso sukelto karantino tyrimas, atliktas pasitelkiant porinę koreliacinę analizę, parodė, kad įmonėse egzistuoja nevienodas ryšys tarp karantino dienų skaičiaus Lietuvoje ir kelių transporto įmonių finansinių santykinių rodiklių. Todėl tikėtina, kad COVID-19 sukelta krizė, priklausomai nuo įmonės veiklos, gali turėti teigiamą arba neigiamą poveikį įmonės finansiniams rezultatams. Tačiau tam tikru atveju poveikio gali išvis nebūti. Stebint nuolat besikeičiančią koronaviruso krizę ir supančią ekonominę situaciją, svarbus neatidėliotinas ir nuolatinis įsitraukimas į įmonių finansinės situacijos stebėjimą ir kontrolę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Koronavirusas; COVID-19; Finansiniai rodikliai; Transporto sektorius; Kelių transporto įmonės; Ekonominė krizė. Keywords: Coronavirus; COVID-19; Financial performance; Transport sector; Road transport companies; Economical crisis.
ENThe evolving situation due to COVID-19 is causing a crisis not only in terms of health but also in economic terms. Companies are encountering urgent solutions to avoid financial problems. In both theory and practice the impact of the coronavirus outbreak on the transport companies mostly is negative, but there are not enough researches of this topic due to novelty of situation. Part of the authors do not agree on some issues, so this thesis will be relevant for a long time. According to literature review, is is observed that transport companies are experiencing a significant decrease in profits during the first and second waves of COVID-19 outbreak. The study uses the expert survey to identify the most affected indicators of profitability and liquidity of the road transport companies. The relative financial ratios and the study of the dependence of financial results on the coronavirus outbreak show that there is an unequal correlation relationship between the number of quarantine days in Lithuania and the financial rations of road transport companies. It is likely that the COVID-19 crisis may have both positive and negative effects or no effect on the financial performance of transport companies. Immediate and continuous involvement in monitoring and controlling on the financial situation of the company is very important during COVID-19 crisis. [From the publication]