LTStraipsnyje analizuojama švietimo organizacijų teikiamų paslaugų kokybė. Dėmesys skiriamas paslaugų kokybės valdymo teorijai, kuri sudaro prielaidas pagrįsti švietimo paslaugas kaip procesą, analizuoti jo etapus, turinį ir aplinkos – vartotojų (jų poreikių, lūkesčių) – įtaką paslaugų kokybei. Švietimo organizacijų paslaugos gali būti traktuojamos kaip pagalba vartotojui, kai paslaugos teikėjas kryptingai pasirenka pritaikyti vartotojui priklausantį produktą. Tаikаnt sociаlinį konstruktyvizmą, švietimo pаslаugos kokybės vаldymаs grindžiаmas tiekėjų ir vаrtotojų požiūriais į jiems svаrbius žinių procesus, pabrėžiant аnkstesnes patirtis ir žinias naudojant nаujose situаcijose. Švietimo orgаnizаcijų pаslаugų kokybės vаldymаs galėtų būti nagrinėjamas per sociаlinį mokymąsi, nes pabrėžiamos individo prisitaikymo visuomenėje gаlimybės, išmokstаnt аtlikti paslaugos tiekėjų ir vartotojų vаidmenis. Apibendrinant tyrimo rezultatus galima teigti, kad, tik turint aiškų tikslą, įvertinus švietimo organizacijų situaciją bei veikiančius veiksnius (išorinius ir vidinius), galima rasti bendrą sutarimą dėl švietimo organizacijų paslaugų kokybės gerinimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Švietimo organizacijų teikiamų paslaugų kokybė; Paslaugų kokybės vertinimas; Vartotojai; Švietimo organizacijų paslaugų kokybės vertinimo modeliai ir metodai. Keywords: Quality of services provided by educational organizations; Service quality assessment; Consumers; Models and methods; Of service quality assessment of educational organizations.
ENThe article analyzes the quality of services provided by educational organizations. Much attention is paid to the theory of service quality management, which creates preconditions to substantiate educational services as a process, to analyze its stages, content and the influence of the external environment – consumers (their needs, expectations), on the quality of services. Educational services can also be treated as assistance to the consumer when the service provider deliberately seeks to transform it into a product-good belonging to the consumer. Applying the theory of social constructivism, the quality management of educational services is based on the attitude of providers and consumers to the process of knowledge important to them, emphasizing the significance of previous experience and applying knowledge in new situations. The quality management of services in educational organizations can be analyzed through social learning processes, where the possibilities of an individual‘s adaptation in society are highlighted by learning to perform certain social roles (service providers, consumers). It is concluded that only with a clear goal, after assessing the educational situation and the external and internal factors that determine it, it is possible to find a consensus on improving the quality of educational services. [From the publication]