LTPublikuojami Čiurlionio muzikos kūriniai dažniausiai mus pasiekia pro redaktorių matymo prizmę. Konkretaus leidinio tikslas ir paskirtis apsprendžia taip pat redaktoriaus pasirenkamus kūrinių redagavimo principus ir metodiką. Dėl to per paskutinį šimtmetį kai kurie Čiurlionio muzikos kūriniai sulaukė net iki dešimties skirtingų redakcinių sprendimų (Fuga b-moll, DK293/VL345). Urtekstas šiuo atveju padeda muzikams tarsi nuvalyti kūrinius nuo redakcinių apnašų ir sugrįžti prie pirminės kompozitoriaus idėjos, pamatyti muzikos kūrinį tokį, kaip užrašė pats autorius. Šiame straipsnyje aptariama urteksto leidinių paskirtis, Čiurlionio muzikos kūrinių redagavimo istorija, redagavimo metodai ir nuostatos bei detaliau ngrinėjami keli 1901 m. Druskininkuose sukurti preliudai fortepijonui, kurie ilgą laiką redaktorių buvo „tobulinami“, taip nukrypstant nuo pradinės kompozitoriaus idėjos, kurią galima atsekti tik atsivertus autografą. [Iš leidinio]
ENPublished music traditionally reaches us through the point of view of the editor. The main aim of a particular edition, as well as a potential audience for which it is intended, decides on the principles and methods of score editing. According to this some of Čiurlionis compositions were published up till ten times during the last 100 years of Čiurlionis publishing (for example, Fugue in B, DK293/VL345). Urtext edition, in this case, helps musicians to “clean” the score from the thin editorial coating and to return to the original compositional idea of a composer, to see a score as was written by the composer. The aim of urtext editions, history of editing Čiurlionis’ music, methods and attitudes of editing is analyzed in this article. Also, some piano preludes composed in Druskininkai in 1901 are researched, and changes in the score after the elaboration of editors are shown. [From the publication]