LTTurizmas yra dinamiška ir konkurencinga pramonė, kuri turi gebėti prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių ir norų. Šiuolaikinis turizmas sparčiai plečiasi ir įgauna vis didesnę reikšmę šalies ekonomikos plėtrai. Tai pasireiškia per turizmo pramonės įtaką šalies ekonominiams rodikliams. Dėl šios priežasties turizmas tapo vienu iš pagrindinių tarptautinės prekybos veikėjų ir tuo pat metu yra vienas iš šalių pajamų šaltinių. Taigi, turizmo pramonė turi būti nuolat plečiama, o tam svarbu įvardinti veiksnius, skatinančius jos (turizmo pramonės) plėtrą. Šis straipsnis yra skirtas kaimo turizmo plėtros tyrimui. Šio tyrimo tikslas – išskyrus veiksnius, lemiančius kaimo turizmo plėtrą Lietuvoje, juos įvertinti. Šiam tikslui pasiekti yra iškelti tokie uždaviniai: išanalizavus mokslinę literatūrą išskirti veiksnius, lemiančius kaimo turizmo plėtrą Lietuvoje, ir parengti metodiką, kuria remiantis bus atliktas išskirtų veiksnių vertinimas. Gauti tyrimo rezultatai parodė, kad didžiausią įtaką kaimo turizmo plėtrai Lietuvoje turi turizmo įmonių skaičius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Turizmo plėtra, turistų srautas, įmonių skaičius, emigrantų skaičius, materialiosios investicijos, klimatas. Keywords: Tourism development, tourist flow, number of companies, number of emigrants, tangible investment, climate.
ENTourism is a dynamic and competitive industry capable of adapting to changing customer needs and desires. Modern tourism is expanding rapidly and is becoming increasingly important for the country's economic development. This is manifested through the influence of the tourism industry on the country's economic indicators. For this reason, tourism has become one of the main players in international trade and at the same time is a source of income for the parties. Thus, the tourism industry needs to be constantly expanded, and it is important to identify the factors that drive it (the development of the tourism industry). This article is dedicated to rural tourism development. The aim of this study is to evaluate the factors that determine the development of rural tourism in Lithuania. The following tasks have been set to achieve the goal: 1) to analyze the factors that determine the development of rural tourism in Lithuania after analyzing the scientific literature; 2) to develop a methodology that will be used to assess the factors identified. The results of the research showed that the number of tourism enterprises has the biggest impact on the development of rural tourism in Lithuania. [From the publication]