LTNaujesnieji, XX amžiaus pabaigos ir XXI amžiaus Mikalojaus Konstantino kūrybos tyrimai dažniausiai yra skirti M.K. Čiurlionio dailės sąsajų su Europos menu tyrimui. Daug menkiau šiuolaikinėje menotyroje liestas jo kūrybos lietuviškumo klausimas. Jis buvo lyg ir praradęs aktualumą, kol 2018 m., parodos D'Orsay muziejuje metu, buvo nukaltas naujas terminas - Baltijos simbolizmas - žymintis lietuvių, latvių, estų simbolistų skirtumą nuo Vakarų Europos simbolistų. Tad pastaruoju metu pagrįstai keliamas klausimas, kas sudaro lietuviškąją M.K. Čiurlionio tapatybę, kokia jo lietuviškumo kilmė, koks turinys ir kokius vaizdinius menininkas naudoja savajam lietuviškumui išreikšti. Tekste aptariamos tautinės, XX a. pradžiai būdingos „lietuviškumo“ ir „lenkiškumo“ kolizijos, aštriai palietusios M.K. Čiurlionio asmenybę jos formavimosi laikotarpiu. Taip pat pristatomi esminiai kūrybiniai pasiekimai tapyboje ir pagrindinio inspiracijų šaltinio - gamtos elementų - svarba. [Iš leidinio]
ENMore recent studies of the works of Mikalojus Konstantinas of the late 20th and 21st centuries are mostly devoted to the study of M. K Čiurlionis’s artistic connections with European art. The question of Lithuanianness of his works has been much less examined in contemporary art criticism. It seems that it has lost its relevance, until in 2018, a new term Baltic symbolism was introduced during the exhibition at the D’Orsay Museum, denoting the difference between Lithuanian, Latvian and Estonian symbolists and Western European symbolists. So lately, the question of what constitutes the Lithuanian identity of M.K. Čiurlionis and its origin, what the content is, and what images the artist uses to express his Lithuanian identity is seriously addressed. The text discusses national collisions between “Lithuanianness” and “Polishness”, characteristic to the beginning 20th-century, which sharply touched the personality of M.K. Čiurlionis during its formation. The article also presents the essential creative achievements in painting and the importance of the elements of nature as the main source of inspiration. [From the publication]