LTStraipsnyje siekiama palyginti Šiaurės šalių - Danijos, Švedijos, Norvegijos ir Suomijos - menininkų darbus su M.K. Čiurlionio paveikslais, tiksliai apibrėžti ir sugretinti panašius objektus - simbolius. Komparatyvistinės analizės metodas leidžia nubrėžti paraleles tarp panašių temų ir simbolinių dominantų. Šis tyrimas sutelktas j visą piktogramų rinkinį: saulę, medį, bangas, kalnus, salą ir kitus. Salos simbolis žymi dvasinę izoliaciją, nepaisant pradinio poveikio, kuris gaunamas naudojant tam tikras spalvas. Žiemos idėją perteikia netrikdomas grynumas ir ramybė, tarnaujantys kaip įprasta mirties metafora. Saulė, siejanti Lietuvos ir Šiaurės šalių kultūras, išskleidžia panteistinę pasaulio sampratą. Tai tampa ašiniu Muncho tapybos ciklo elementu, pasikartojančia tema ir esminiu simboliu Čiurlionio „Saulės sonatoje“. Straipsnio esmė - pabrėžti visų menininkų dvasinį siekį sukurti vaizdų simboliką, kuri turėtų būti suprantama dvasiškai bet kurioje šalyje. [Iš leidinio]
ENThe artists of the Nordic countries, Denmark, Sweden, Norway and Finland, seem to have had a lot in common with M.K. Čiurlionis, treating similar subjects in their paintings. I approached this idea in a paper for the M.K. Čiurlionis Study Week in Druskininkai in 2011, and I will broaden the aspect of similarities in the present paper. [From the publication]