LTStraipsnyje įvairiais aspektais analizuojama pamatinė kinų tapybos estetikos yun kategorija ir detaliai aptariamos dvi svarbiausios jos semantinės prasmės - „elegantiškumas ya ir „neišsemiamas daugiau“ you yu bu jin Pateiktos teorinės koncepcijos nubrėžtose gairėse, pasitelkiant ir vizualinės raiškos galimybes ir atsižvelgiant į konkretų kinų tradicinės kultūros, mąstymo tradicijos kontekstą, daroma ne tik keletos kinų klasikinės tapybos kūrinių analizė, tačiau ir išryškinamos sąsajos su Čiurlionio tapybos estetiniais principais. Straipsnyje, analizuojant Yun kategorijos raiškos formas kinų tradicinėje tapyboje, išryškinami trys pagrindiniai skiriamieji bruožai - „prėskumas“ dan, „neužpildyta (tuščia) erdvė ir judesys“ kong bai yu liti dong bei „pusiausvyra“ ping heng. Yun analizė užbaigiama ne kiniškos tapybos - o M.K. Čiurlionio kūrinių aptarimu, taikant jiems tuos pačius yun kategorijos estetinio vertinimo kriterijus, ir pastebint, kad šio lietuvių menininko kūryba turi daug bendro su kinų ir jos įtaką patyrusia Rytų Azijos estetika. [Iš leidinio]
ENThe article analyses the fundamental yun category of Chinese painting aesthetics in various aspects and discusses in detail its two semantic meanings: “elegance” ya and “more than enough”you yu bu jin Not only the analysis of several Chinese classical paintings but also the connections with the aesthetic principles of Čiurlionis’s painting are made in the guidelines drawn by the theoretical concept, taking into account the specific context of Chinese traditional culture and thinking tradition. Analysing the forms of expression of the Yun category in traditional Chinese painting, the article highlights three main distinctive features: “blandness” dan “unfilled (empty) space and movement” kong bai yu liu dong and “balance” ping heng Yun's analysis ends with a discussion of works by M.K. Čiurlionis rather than Chinese painting, applying the same aesthetic evaluation criteria of the yun category, and noting that the work of this Lithuanian artist has much in common with Chinese aesthetics and East Asian aesthetics which experienced its influence. [From the publication]