Freskos technikos ypatumai ir neardančių tyrimo metodų svarba Lietuvos sienų tapybos restauracijai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Freskos technikos ypatumai ir neardančių tyrimo metodų svarba Lietuvos sienų tapybos restauracijai
Alternative Title:
Peculiarities of the frescoes techniques and the problems of nondestructive methods in Lithuanian mural painting research
In the Journal:
Kultūros paminklai. 2005, 12, p. 73-88
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, visų pirma, kalbama apie Lietuvos sienų tapybos restauravimą, šiandien tapatintiną ne tik su ne kuriais pasiekimais, bet ir su labai ženkliais trūkumais ir problemomis. Štai netgi Vilniuje ir Kaune turime, deja, nykstančių bei jau visiškai sunykusių objektų. O ką bekalbėti apie al secco, al fresco ar kitomis technikomis per keletą šimtmečių sukurtus sienų tapybos paveikslus - jų būklę ar tvarkybos ypatumus - likusioje Lietuvos dalyje. Tačiau, vėlgi, mūsų dienomis ne kiekvienas imsis rūpintis kūrinių eksponavimu, jų pristatymu visuomenei, kaip ir kelti klausimus: "Kiek atkurti?", "Ar verta apskritai atkurti?", juo labiau gvildenti 2001 metais baigto Masaccio (Mazačo) freskos "Švč. Trejybė, Švč. Mergelė Marija, šv. Jonas ir aukotojai" restauravimo pamokas ir diskutuoti apie freskų neardančius fizikinius tyrimo metodus (tokius, kaip mikrofotografija, makrofotografija, infraraudonųjų spindulių fotografija, apšvitinimas infraraudonaisiais spinduliais, ultravioletinių spindulių fotografija ir kt.). Visgi straipsnio autorius apie visa tai kaip tik ir bando diskutuoti, arba, kitaip tariant, išryškinti svarbesnius šiuolaikinių sienų tapybos konservavimo-restauravimo metodų ar technologijų problematikos aspektus ir, be to, pasvajoti apie naują - kokybiškai kitokį - požiūrį į mūsų restauratorių darbą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Freskos technika; Sienų tapyba; Frescoes technique; wall painting.

ENThe thesis analyses mural painting's techniques history and the problems of using non-destructive research methods in Lithuania wall paintings restoration. The main aim of the work is to investigate and esteem the mentioned methods from the aspect of heritage preservation. The restoration research of wall paintings was esteemed on the basis of Venice Chaner of 1964 and the law of preservation of real cultural valuables of the Lithuania, 1994. The technical peculiarities of the old wall paintings always are discussed. To find the truth complex research should be undertaken, including physical examination in UV and infrared, as well as chemical and instrumental studies. Its results, especially disclosure of the manner in which the layers of paint were placed one upon another, could help to find a right way of conservation and restoration works, bring to the restorers a lot of useful information. Seeking to discover the restoration problems, it was analysed up-to-date experience of Italian restorers: in 2001 it was finished the restoration of Masaccio fresco Saint Trinity, etc. It was concluded that Italian restorers among other means use especially accurate cleaning of the surface of a painting and pay great attention to such scientific investigation method of frescoes as microphotography, macrophotography, infrared photography, infrared transirradiation, ultraviolet photography, ultraviolet fluorescence, etc. Besides, a particularly interesting is the fact that in soviet limes was enthusiasts of mural painting non-destructive research methods loo. Especially J. I. Grenberg should be mentioned as one of them. [From the publication]

ISSN:
1392-155X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/9600
Updated:
2018-12-17 11:40:36
Metrics:
Views: 41    Downloads: 5
Export: