LTStraipsnyje aptariama vienos iškiliausių pastarųjų keturių dešimtmečių japonų dailės paveiktos Lietuvos akvarelininkės Vidos Norkutės (1949–2021) individualus meninis stilius, asimetriška kompozicija, koloristinė sistema bei „šlapia“ spontaniška akvarelių liejimo technika. Čia daugiausia dėmesio sutelkiama į dailininkės kūrybos ištakas, tiesioginių mokytojų – didžių mūsų akvarelės meistrų Česlovo Kontrimo ir Algirdo Lukšto poveikį, būdingiausius iš japonų dailės tradicijos perimtus žanrus ir meninės raiškos formas. Gvildenami ir kiti svarbūs V. Norkutės meninio stiliaus savitumą, jos santykį su gamtos pasaulio spalvomis ir formomis nulėmę veiksniai. Ypatingas dėmesys skiriamas dailininkės polinkiui į Čiurlionio poetiką ir japonų dailės tradicijoje kultivuojamus gamtos grožį aukštinančius peizažo bei „gėlių ir paukščių“ žanrus, jų kūrėjų stilistinio rafinuotumo, spalvos, kolorito, jautraus spontaniško linijinio piešinio poveikiui brandaus dailininkės stiliaus tapsmui. Norkutė straipsnyje vertinama kaip viena ryškiausių lietuviškosios spontaniškos akvarelės tradicijos atstovių. [Iš leidinio]
ENThe article discusses the individual artistic style, asymmetrical composition, colorist system, and spontaneous watercolor casting technique of Vida Norkutė (1949–2021). She was influenced by the most prominent Japanese artists of the last four decades. The article focuses on the origins of Norkute’s paintings. Hence, it investigates the influence of her teachers, the great watercolor masters Česlovas Kontrimas and Algirdas Lukštas, and focuses on the most characteristic genres and forms of artistic expression inherited from the Japanese art tradition. It also examines other important factors that determined the uniqueness of her painting style and its relationship with the colors and forms of the surrounding natural world. Particular attention is paid to her affection for the poetics of Čiurlionis and the genres of landscape with flowers and birds that enhance the beauty of nature cultivated in the Japanese art tradition. The article evaluates Norkute as one of the most prominent representatives of the Lithuanian spontaneous watercolor tradition. [From the publication]