LTStraipsnis skirtas vieno iškiliausių dabartinių Lietuvos spalvos ir kolorito meistrų Sauliaus Kruopio kūrybos analizei. Daugiausia dėmesio skiriama svarbiausiems jo intelektualinės ir tapybinės evoliucijos tarpsniams, santykiams su mokytojais ir įvairioms jo tapybos stilių paveikusioms įtakoms. Ypač daug dėmesio skiriama įvairiems Rytų kultūrų, pirmiausia Indijos, poveikio aspektams Kruopio pasaulėžiūroje ir kūryboje. Orientalizmo dėmuo jo kūryboje yra toks ryškus ir gilus, kad paveikė ne tik tapytojo pasaulėžiūrą, gyvenimo būdą, tačiau ir meninės kūrybos stiliaus savitumą bei spalvos fenomeno sampratą. Vėliau glaustai aptariama Kruopio kelis dešimtmečius vykdoma veikla organizuojant kasmetinius tarptautinius tapybos plenerus Nidoje, leidžiant įvairius meno leidinius. Kruopis pristatomas kaip subtilus ekspresyvios tapymo manieros, emocionalios spalvos ir kolorito siužetinių paveikslų ir lyrinių abstrakcijų meistras, kurio meistriškumas pirmiausia skleidžiasi per ekspresyvų spontaniškus pėdsakus ir faktūras paliekantį potėpį, emocinės spalvos poveikio galios išryškinimą. [Iš leidinio]
ENThe article is about the outstanding contemporary Lithuanian master of coloristic paintings, Saulius Kruopis. It focuses on the most important stages of his intellectual and artistic evolution, his relationships with teachers, and other factors which influenced his painting style. Particular attention is paid to the impact of the culture of India on Kruopis’s Weltanschauung and work. That culture shaped not only his personal way of life but also the peculiarity of his color understanding and orientalistic style. Some attention is given to his Nida plein airs and critical publications on art issues. The article treats Kruopis as a subtle master of expressive, emotional, colorful paintings and lyrical abstractions, whose mastery is expressed by means of powerful, spontaneous, colorful, and texture-leaving strokes. [From the publication]