LTŠiame darbe daugiausia dėmesio skiriama reikšmingiems autonominių automobilių kibernetinio saugumo užtikrinimo įsilaužimo ir duomenų perėmimo atvejais aspektams. Visų pirma išsiaiškinus autonominių automobilių sampratą, šiame darbe analizuojami įsilaužimo į autonominius automobilius būdai ir galimos ar esamos atsakomosios priemonės. Gilinamasi į kibernetinių nusikaltimų grėsmes ir kylančių padarinių a priori analizę, inter alia, atsirandančią žalą visuomenei ir konkrečiam asmeniui. Straipsnyje kritiškai vertinamas esamas autonominių automobilių kibernetinio saugumo teisinis reguliavimas ir analizuojami alternatyvūs reguliavimo metodai. Pabrėžiama, kad autonominių automobilių kibernetinio saugumo teisinio reguliavimo srityje trūksta konkretumo ir teisinio aiškumo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Autonominis automobilis; Kibernetinis saugumas; Teisinė atsakomybė. Keywords: Autonomous vehicles; Cyber security; Legal responsibility.
ENThe focus of this work is laid on the significant hacking and data capture aspects of cyber security in autonomous vehicles. In particular, after the concept of autonomous vehicles has been clarified, the ways of hacking into autonomous vehicles and possible or existing countermeasures are analysed in this work. A deeper look is focused on the threats of cybercrime and a priori analysis of the consequences, inter alia, damage to society and the individual. Ultimately, the existing legal regulation of cyber security of autonomous vehicles is critically evaluated and alternative regulatory approaches are analysed. It is noticeable that there is no consistency and legal clarity in the regulation of autonomous vehicles cyber security. [From the publication]