LTAugant eutanazijos ir padėjimo nusižudyti legalizavimo poreikiui visuomenėje, vis daugiau valstybių įteisina šį institutą. Straipsnis yra suskirstytas į tris pagrindines dalis. Pirmojoje dalyje trumpai aptariama eutanazijos ir padėjimo nusižudyti samprata bei šių sąvokų apibrėžtis straipsnio kontekste. Antrojoje dalyje nagrinėjama dabartinė Lietuvos reguliavimo situacija atskleidžiant jos probleminius aspektus ir aiškios valstybės valdžios pozicijos trūkumą, tiriami 2014 m. ir 2015 metų Eutanazijos įstatymo projektai, pateikiama jų nustatomo reguliavimo kritika. Trečiojoje dalyje apžvelgiama kitų valstybių praktika, Lietuvos Respublikos eutanazijos įstatymo projektai lyginami su kitų valstybių reguliavimu įstatymais, nagrinėjami eutanazijos atlikimo tvarkos, subjektų rato, kontrolės aspektai. Straipsnio autoriai siūlo griežtinti Lietuvos Respublikos eutanazijos įstatymo iniciatyvos nustatytą kontrolės mechanizmą ex ante srityje, tikslinti subjektų ratą ir aiškiai apibrėžti vartojamas nekonkrečias sąvokas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Eutanazija; Padėjimas nusižudyti; Lietuva; 2014 m ir 2015 m įstatymų projektai. Keywords: Euthanasia; Assisted suicide; Lithuania; 2014 and 2015 draft laws.
ENThe rising importance of the right of self-determination is the reason behind the spread of legislation of euthanasia or assisted suicide, therefore an increasing number of jurisdictions legalize this institute in a certain form. The definition and scope of euthanasia and assisted suicide as a notion is explained in the first part. The second part of the article contains the description of current regulation in Lithuania and the 2014 and 2015 Lithuania Euthanasia draft laws systematic analysis. The last part covers the ruling in other countries, where euthanasia is legislated or allowed. The comparative analysis shows the similarities and differences between the examined jurisdictions. The article argues that the ex-ante control in the proposed regulation of Lithuania should be strictened. Furthermore, the subject group should include Lithuanian citizens, whose permanent living place is not in Lithuania. Finally, the definitions mentioned in the article ought to be more certain. [From the publication]