LTŠiame straipsnyje analizuojama akademinio sąžiningumo sąvoka, samprata, nuobaudų už šio principo pažeidimus sistema, įtvirtinta nacionaliniuose teisės aktuose bei Vilniaus universiteto norminiuose aktuose, taip pat nuobaudų sistemos santykis su akademinio (ne)sąžiningumo apimtimi. Svarbiausias straipsnio tikslas – atsakyti į klausimus, ar akademinio sąžiningumo nuobaudų sistema daro įtaką akademinio sąžiningumo lygiui. Jeigu taip, kaip ta įtaka pasireiškia, kaip keičiant nuobaudų sistemą galėtų būti gerinama akademinės etikos sistema. Dar analizuojama universiteto bendruomenės narių apklausa, siekiant suprasti jos poziciją nuobaudų sistemos klausimais, kokių galima pateikti dabartinės sistemos keitimo alternatyvų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinė etika; Nuobaudos; Apklausa; Vilniaus universitetas. Keywords: Academic ethics; Penalties; Survey; Vilnius University.
ENThis article analyzes the concept of academic honesty, the concept of penalties for breaching this principle, which is enshrined in national legislation and the normative acts of Vilnius University, as well as the ratio of penalties to the scale of academic (non-integrity). The main aim of the article is to answer the questions - whether the system of academic honesty penalties affects the level of academic honesty and, if so, how this influence manifests itself; how the system of academic ethics could be improved by changing the penal system. An analysis of the university community members survey also seeks to understand its position on penal system issues, what alternative systems of penalties could be employed. [From the publication]