LTŠi monografija yra pirmasis A. Šenderovo kūrybai skirtas veikalas; iki šiol jo muzika ir jos atlikimo specifika buvo aptariama pavieniuose straipsniuose bei pokalbiuose su kompozitoriumi įvairiuose kultūriniuose leidiniuose . Monografija siekiama A. Šenderovo biografinių ir kūrybinių veiksnių kontekste aptarti kūrybos raidą, charakteringus bruožus, svarbiausias temas, muzikos atlikimo unikalią pajautą, todėl tikslui pasiekti buvo svarbūs šie uždaviniai: atskleisti A. Šenderovo kaip kompozitoriaus formavimosi veiksnius, apibrėžti bendruosius kūrybos principus, muzikos dramaturgijos specifiką, aptarti kūrybos laikotarpius, muzikos kalbą ir žydiškosios temos reikšmę A. Šenderovo kūryboje, atskleisti kompozitoriaus ir atlikėjų bendradarbiavimo ypatumus. Monografijos struktūrą apibrėžiantį pavadinimą inspiravo A. Šenderovo kūrinys „Dialogai“ dviem smuikams (1999), kurio muzikinėje medžiagoje glūdi „pokalbio“ elementas. Tokią knygos struktūrą paskatino savitas A. Šenderovo požiūris į muzikos gimimo čia ir dabar bei aktyvaus jos suvokimo procesus, glaudus kompozitoriaus bendradarbiaviamas su atlikėjais. Leidinyje gausu paties kompozitoriaus minčių apie kūrybą, prisiminimų (A. Šenderovo mintys išskiriamos kursyvu be kabučių, skirtingai nuo kitų asmenų citatų, kurios žymimos kabutėmis).
ENThe music of Anatolijus Šenderovas (21 August 1945 - 25 March 2019), one of the most famous and original Lithuanian composers, is played in many countries. It combines different means of modern musical language with the archaic traditions of Lithuanian culture and old Jewish music. In 1997, Šenderovas was awarded the Lithuanian National Prize for Culture and Arts. This four-chapter monograph is the first work dedicated to the creative life of Šenderovas. The first chapter is devoted to the Šenderovas family of musicians, who left an indelible imprint on the musical life of the second half of twentieth-century Lithuania, including the beginning of Šenderovas' creative path and the key personalities who had an important influence on his worldview. The second chapter discusses the general principles of his creative work, describes what was characteristic of the two periods in the artist's creative life and his most prominent works. The third chapter is devoted to the importance of the Jewish theme, and the fourth chapter contains conversations with the composer himself and words or texts written by his friends and fellow performers. [From the publication]