LTStraipsnyje nagrinėjama Moišės Levino (1907–1942) natūralistinė grožinė literatūra ir reportažai. Levinas – jidiš literatūrinės grupės "Yung Vilne" („Jaunasis Vilnius“), aktyviai veikusios XX a. ketvirtojo dešimtmečio jidiš kultūriniame gyvenime, narys. Šis straipsnis – tai akademinis tyrimas anglų kalba, skirtas Levino grožinei kūrybai. Prie jo pridedami paties straipsnio autoriaus išversti trys Levino apsakymai (beje, anglų kalba jie pasirodo taip pat pirmą kartą). Straipsnyje siekiama įrodyti, kad Levinas savo grožinėje kūryboje nepasidavė Vilnos, kaip jidiš kalbos centro, mitologizavimui. Jis dėmesį sutelkė į reikšmingus ekonominius bei politinius iššūkius, kėlusius bendruomenei grėsmę tiek iš vidaus, tiek iš išorės. Keliama prielaida, kad Levinui, kilusiam iš stiklių šeimos, darbininkų kova buvo gerai pažįstama ir jis prijautė jai. Nors "Yung Vilne" grupėje prozos kūriniams buvo skiriama gerokai mažiau dėmesio negu poezijai, straipsnyje parodoma, kad prozininkai, ypač Levinas, rašydami socialinėmis temomis suteikė grupės veiklai svarumo. Levinui rūpėjo tokios temos, kaip žydų skurdas, nepagražintas žydų šeimos gyvenimas, jaunimo polinkis į komunizmą, lenkų nacionalizmo grėsmė ir sionizmo problemos. Straipsnyje pažymima, kad rašytojas buvo įgijęs mokytojo profesiją ir tai vėliau jį paskatino atkreipti dėmesį į vaikų literatūrą kaip į dar vieną su bendruomene suartinančią priemonę. Apibendrinant teigiama, kad sovietų ir nacių okupacija Vilniuje suteikė progą Levinui plačiai atskleisti savo politinius įsitikinimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Moišė Levinas (Moyshe Levin); Rašytojai; Žydai; Vilnius (Vilna); Miestai; "Yung Vilne" ("Jaunoji Vilnė") sambūris; Cities; Writers; Jews.
ENThis article introduces readers to the fiction by Moyshe Levin, a member of the Yiddish literary and artistic group Yung Vilne (Young Vilna). I argue that Levin challenged sentimental myths of Vilna as a centre of Yiddish culture by crafting naturalist fiction and reportage focused on the struggles of Vilna’s Jewish underclass and workers. In doing so, he developed a fictional universe that was directly engaged with and explored the social and political challenges of local Jewish life in the 1930s. [From the publication]