LTStraipsnyje nagrinėjama švietimo kokybės problema. Kadangi kokybės sąvoka yra labai plati, tikslingiau kalbėti ne apie švietimo kokybę, bet apie švietimo efektyvumą. Švietimo efektyvumą galima išmatuoti, pasirinkus kiekybinius rodiklius, kurie atspindėtų ne tik mokinių pasiekimus, bet ir pasiektą socialinio teisingumo lygį. Svarbu įvertinti ir tai, su kokiais ištekliais šie rodikliai buvo pasiekti, t. y. švietimo sistemos našumą. Apžvalgoje pateikiami svarbiausi švietimo efektyvumo ir našumo tyrimų rezultatai. Pagrindinė straipsnio išvada – šiuo metu vyraujančius mitus apie švietimo kokybę reikia keisti duomenimis grįsta švietimo politika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Švietimo kokybė; Švietimo efektyvumas; Našumas; Socialinis teisingumas; Švietimo politika; Educational quality; Educational effectiveness; Efficiency; Social justice; Education policy.
ENThis paper discusses the problem of educational quality. The definition of quality is very broad; therefore, it is more convenient to use the term “educational effectiveness”. Effectiveness can be measured by choosing quantitative indicators that should reflect the level of student achievement as well as equity. It is also important to measure educational efficiency – the output in relation to the input. The current review presents key findings of research conducted in the domain of educational effectiveness and efficiency. The main conclusion of the research paper is that the currently existing mythology of educational quality should be replaced by evidence-based education policy. [From the publication]