From collegiality to managerialism in Lithuanian higher education

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
From collegiality to managerialism in Lithuanian higher education
Alternative Title:
Nuo kolegialumo link vadybiškumo Lietuvos aukštajame moksle
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2021, t. 46, p. 27-42
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama vadybiškumo raida Lietuvos aukštajame moksle (AM) ir suvokimas akademinėje bendruomenėje. Sistemiškai aptariami istoriniai Lietuvos AM valdymo ir politikos pokyčiai bei atlikta APIKS projekto įgyvendinimo Lietuvoje metu vykusios valstybinių universitetų akademinės bendruomenės apklausos (N = 389) duomenų analizė. Tyrimas atskleidė Lietuvos AM politikos slinktį link į rinką orientuotos paradigmos. Apklausos rezultatai parodė, kad dauguma respondentų mano universitetą esant labai orientuotą į vadybą, taigi aukštas vadybiškumo lygis praktiniu lygmeniu atitinka vykdomą AM politiką. Straipsnyje aptariami reikšmingiausi teoriniai ir praktiniai tyrimo rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vadybinė veikla; Aukštojo mokslo politika; Aukštojo mokslo vadyba; Naujoji viešoji vadyba; Švietimo kokybė; Quality of education; Management activity; Higher education policy; Higher education governance; New Public Management.

ENIn this paper we focus on the development and academics’ perceptions of managerialism in Lithuanian higher education (HE). We systematically investigate historical changes in HE governance and policies in Lithuania and conduct an analysis of data collected through the APIKS Lithuania project survey of academics at Lithuanian public universities (N=389). We find that Lithuanian HE policies shifted to a rather market-oriented paradigm. The survey results reveal that the majority of respondents perceive their university as highly managerial, which points out to high managerialism in practice in line with the policies. Based on our key findings, we discuss theoretical and practical implications. [From the publication]

DOI:
10.15388/ActPaed.2021.46.2
ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93876
Updated:
2022-03-21 23:38:00
Metrics:
Views: 20    Downloads: 2
Export: