LTTeismai nagrinėja ne tik baudžiamąsias, civilines bylas, bet ir administracines. Administracinė teisė, skirtingai nei civilinė ar baudžiamoji, nėra kodifikuota teisės šaka ir pasižymi didele gausa skirtingos teisinės galios ir kilmės teisės šaltinių. Taigi, administracinius ginčus nagrinėjantis teisėjas turi pasižymėti ypač giliomis administracinės teisės, viešojo administravimo žiniomis. Straipsnyje analizuojama Prancūzijos, Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, Lenkijos ir Lietuvos patirtis, atrenkant pretendentus į teisėjus, nagrinėsiančius administracines bylas. Analizuojant kitų šalių patirtį, keliamas klausimas, ar teisinis reguliavimas Lietuvoje yra tinkamas, kai, įsteigus atskirą administracinių teismų sistemą, reikalavimai pretendentams į administracinius teismus niekuo nesiskiria nuo reikalavimų pretendentams į bendrosios kompetencijos teismus, tarp kurių net nėra privalomo reikalavimo turėti teisėkūros ir teisės taikymo patirties, o asmuo, besigilinantis ir besispecializuojantis administracinės teisės srityse ir neturintis teisės krypties socialinių mokslų daktaro laipsnio, negali iš karto pretenduoti į apygardos administracinį teismą, tik į apylinkės teismą, t. y. bendrosios kompetencijos teismą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Administracinis teismas; Teisėjai; Reikalavimai; Atranka; Administrative court; Judges; Requirements; Selection.
ENCourts hear not only criminal and civil, but also administrative cases. The latter are dealt with in administrative disputes deriving from administrative legal relations. Administrative law, unlike civil or criminal law, is not a codified branch of law and it is characterized by a large number of sources of different legal force. Thus, a judge hearing administrative disputes must have particularly deep knowledge of administrative law. The article analyzes the experience of France, Germany, the Czech Republic, Slovakia, Poland, and Lithuania in selecting candidates for judges to work with administrative cases. Analyzing the experience of other countries, the question arises whether the legal regulation in Lithuania is appropriate, when after establishing a separate system of administrative courts, the requirements for applicants to administrative courts do not differ from the requirements for applicants to the courts of general jurisdiction. A person who specializes in administrative law but does not have a doctorate in social sciences in law cannot directly apply to the administrative court, only to the court of general jurisdiction. The article is dedicated to the 140th anniversary of the birth of Mykolas Romeris, one of the most distinguished Lithuanian lawyers of all time. [From the publication]