LTStraipsnyje grafinio dizaino perspektyvoje aptariama intermedialumo kaip intermodalumo teorija, plėtojama skandinavų teoretiko Larso Elleströmo ir paremta Charleso S. Peirce’o ženklo samprata. Šia Lietuvoje mažai taikoma intermedialumo prieiga ir muzikos bei tipografikos parametrų analogijomis remiantis nagrinėjama netradicinės raiškos modernių kompozitorių partitūros, radikali, taisykles laužanti tipografika ir straipsnio autorės darbas. Intermedialaus modelio taikymas partitūrų ir grafikos dizainerių kūriniams atskleidžia glaudžias garso ir vaizdo sąsajas tiek kūrybinėje praktikoje, tiek suvokiant kūrinius. Ieškoma atsakymų, kaip įreikšminamas garsas ar muzika vizualiai išreikštame menų lauke, kaip sąveikauja vizualus ir garsinis suvokimai ir kokios sąlygos reikalingos sąveikai įvykti. Vietoj išvadų straipsnio pabaigoje formuluojama kūrinio įreikšminimo technine medija svarba ir tolesnis šio intermedialaus santykio vystymas partitūrų, tipografikos ir vizualiosios komunikacijos laukuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Intermedialumas; Modalumas; Intermodalumas; Tipografika; Akustika; Įreikšminimas; Grafinis dizainas; Partitūros; Graphic design; Intermediality; Modality; Intermodality; Typographics; Acoustics; Actualization; Scores.
ENIn the article, the theory of intermediality as intermodality, developed by the Scandinavian theorist Lars Elleström and based on Charles S. Peirce’s understanding of sign, is discussed in the perspective of graphic design. Referring to the intermediality approach, which is seldom applied in Lithuania, and using the analogies of music and typography parameters, the author of the article analyzes the musical scores by modern composers of untraditional expression, radical rule-defying typography, and her own work. The works of the founders of typographic musical scores, modernist composers John Cage, Sylvano Bussotti, Cornelius Cardew, and Karlheinz Stockhausen, acoustic typographers Filipp Tommaso Marinetti and Guillaume Apollinaire, rebellious designers Wolfgang Weingart and his students Dan Friedman, David Carson, as well as the author of the article are discussed. Applying the intermedial model for the analysis of musical scores and works of graphic designers reveals close links between sound and image both in creative practice and the perception of works. The author of the article is looking for answers how sound or music is actualized in the visual art field, how the visual and acoustic perception interact, and what conditions are necessary to make this interaction happen. In the conclusions, the importance of “actualization” of a work through a technical medium and further development of this intermedial relation in the fields of musical scores, typography and visual communication is formulated. [From the publication]