LTStraipsnyje nagrinėjama 2021 m. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartis, priimta nusprendus atnaujinti procesą Gintaro Jagmino byloje po to, kai 2019 m. Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komitetas konstatavo Pilietinių ir politinių teisių pakto 25 straipsnyje įtvirtintos teisės lygiais pagrindais stoti į valstybės tarnybą pažeidimą. Sprendimas atnaujinti procesą byloje priimtas Lietuvos Respublikos Seimui 2020 m. priėmus Administracinių bylų teisenos įstatymo 156 straipsnio pakeitimus, įgalinusius teismus atnaujinti procesą ir tais atvejais, kai tarptautinio įsipareigojimo dėl žmogaus teisių apsaugos pažeidimą konstatuoja Žmogaus teisių komitetas. Straipsnyje atkreipiamas dėmesys į keliančius klausimų 2021 m. gegužės 12 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutarties aspektus, kurie gali kelti abejonių dėl to, ar ją priimant nebuvo padaryta naujų teisės į teisingą teismo procesą pažeidimų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Teisių lygybės principas; Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komitetas (United Nations Human Rights Committee); Bylos; Teisė į teisingą teismą; Teismo procesas; Lygios teisės; Administracinis teismas; Right to a Fair Trial; Equality of rights; Trial; Administrative Court.
ENThe article analyses a decision of the Supreme Administrative Court of Lithuania (SACL) of 11 May 2021, whereby the SACL reconsidered its decision in G. Jagminas’ case after the United Nations (hereafter – UN) Human Rights Committee concluded that Lithuania breached its obligations under Article 25(c) of the International Covenant on Civil and Political Rights (hereafter - ICCPR)(right to equal access to state service). The decision to reopen proceedings in G. Jagminas’ case was possible because of an amendment of Article 156 of the Law on Administrative Proceedings, which specified that this procedural step was possible not only after a finding of a breach of the European Convention on Human Rights, but also when the UN Human Rights Committee presents its views finding a breach of the ICCPR. The article discusses the questionable aspects of the decision of 12 May 2021, which, arguably, might be qualified as a separate breach of the right to a fair trial. [From the publication]