LTStraipsnyje analizuojami profesinės mokyklos pokyčius sąlygojantys veiksniai. Atsižvelgiama į ugdymo nebaigtinumą, socialinės adaptacijos ypatumus, tęstinio ugdymo galimybes. Socialinės adaptacijos ypatumai kaitos situacijoje analizuojami remiantis asimiliacijos ir akomodacijos pusiausvyros samprata, pabrėžiant mobilumo plėtrą ir motyvacijos problemą. Konceptualieji, socialiniai, edukaciniai veiksniai, sąlygojantys mokymosi veiklos ir profesinės mokyklos pokyčius, analizuojami remiantis edukacinio stimuliavimo samprata, akcentuojančia įvairovę atspindinčios veiklos organizavimą ir alternatyvių aktyvinančių edukacinių sąlygų sudarymą. [Iš leidinio]
ENThe article analyses factors determining changes in vocational school. Account is taken of incompleteness of education, peculiarities of social adaptation and opportunities for continuous learning. Peculiarities of social adaptation in the changing environment are analysed based on the concept of balanced assimilation and accommodation underlining development of mobility and the problem of motivation. Conceptual, social and educational factors determining changes in learning activities and vocational schools are analysed based on the concept of educational stimulation emphasising organisation of diversity-based activities and creation of educational conditions promoting alternatives.