LTES kultūros politikos dokumentais siekiama pagrįsti kultūros lauko įteisinimą bendrojoje ES politikoje. ES kultūros politika svarbi kultūros įvairovei išsaugoti ir komunikuoti, taip pat ir bendram ES ekonomikos vystymui. Kultūros įvairovė aktuali tada, kai apie ją kalbama ir vietiniu, ir tarptautiniu lygmenimis, kai ji padeda dalytis patirtimi ir stiprina ES. Ekonominį augimą, t. y. inovacijas ir konkurencingų produktų ir paslaugų sukūrimą, lemia kūrybiškos visuomenės, viešųjų ir privačių partnerysčių skatinimas. Nors Lietuvos kultūros politikos dokumentų apimtis yra gerokai mažesnė, palyginti su ES dokumentais, kultūra yra aktualinama ne tik tiesiogiai su kultūros lauku susijusiame politikos diskurse, bet ir pamatiniuose valstybės dokumentuose, tokiuose kaip strategija „Lietuva 2030“ ar 2014–2020 m. nacionalinė pažangos programa. Šiuose dokumentuose ideologinio pobūdžio siekiamybės, priskirtos kultūros laukui, apibrėžtos konkrečiau nei ES strategijoje ar kituose ES kultūros politikos dokumentuose. Čia įvardijama kultūros misija pačios valstybės piliečiams, siekiama išryškinti valstybės kaip autentiško kultūrinio vieneto santykį su kitomis ES valstybėmis, išsaugoti šalies kultūros savastį. Kultūros kaip ekonomikos katalizatoriaus vaidmuo Lietuvos pagrindiniuose dokumentuose apibrėžiamas kaip aukštos kokybės kultūros paslaugų visoje šalyje plėtojimas, užtikrinant jos prieinamumą, kaip kultūros ir įvairių gyvenimo sričių partnerystė, panaudojant kūrybos produktus ir kultūros paslaugas. [Iš straipsnio, p. 160]Reikšminiai žodžiai: Kultūros politika; Kultūros komunikacija; Cultural policy; European Union; Cultural communication; Europos Sąjunga (European Union).