Argumentavimas: didaktiniai aspektai

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Argumentavimas: didaktiniai aspektai
Publication Data:
Vilnius : Lietuvių kalbos institutas, 2020.
Pages:
80 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — Pagrindinės sąvokos — 1. Tekstas ir mąstymas. 1.1. Mąstymo dimensijos ; 1.2. Teksto kategorijos — 2. Argumentavimas. 2.1. Argumentavimas: įrodymas ir įtikinimas ; 2.2. Argumentavimo būdai ; 2.3. Argumentų tipai ; 2.4. Argumentavimo taisyklės — 3. Argumentavimo mokymo būdai. 3.1. Chrija ; 3.2. Sakmės naudojimas ; 3.3. Keturių kampų modelis ; 3.4. Toulmino argumentacijos modelis ; 3.5. Argumentacijos analizė — 4. Argumentacinio teksto kūrimas. 4.1. Teksto kūrimas kaip struktūrinė veikla ; 4.2. Teksto kūrimo etapai ; 4.3. Argumentavimo pakopos ; 4.4. Įžangos svarba — 5. Argumentacinio teksto vertinimas. 5.1. Turinio lygio nustatymas ; 5.2. Argumentų kokybės analizė ; 5.3. SOLO taksonomija kaip rašinių vertinimo priemonė ; 5.4. Kognityvinis modeliavimas kaip samprotavimo turinio vertinimo būdas — Priedai. 1 priedas. Įrodymo ir įtikinimo santykis mokinio rašinyje ; 2 priedas. Chrijos pavyzdžiai ; 3 priedas. Temos išklotinių pavyzdžiai ; 4 priedas. Patarimai, kaip kurti argumentacinį tekstą ; 5 priedas. Argumentacijos vertinimo skalės ; 6 priedas. Samprotavimo temos — Literatūra.
Keywords:
LT
Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTSamprotavimo ašis - gebėjimas argumentuoti - yra vienas svarbiausių komunikacinės kompetencijos ir kritinio mąstymo gebėjimų, į kurį nuosekliai kreipia dėmesį Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programa (2016 m.), Lietuvių kalbos ir literatūros vidurinio ugdymo programa (2011 m.) ir ypač Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminų programa (2014 m.), formuluojanti dvi alternatyvias samprotaujamojo pobūdžio užduotis - literatūrinį rašinį ir vadinamąjį samprotavimo rašinį. Vienas svarbiausių samprotavimo rašinio turinio vertinimo kriterijų (22.1.1.) - problemos analizė (bendri gebėjimai kryptingai analizuoti, argumentuoti, vertinti, pagrįstai apibendrinti). Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas turi būti pasirengęs ugdyti šiuos mokinių gebėjimus. Šioje metodinėje priemonėje analizuojami rašytinio samprotavimo (argumentavimo) planavimo, kūrimo, analizės ir vertinimo aspektai, tikintis, kad tai padės mokytojams: ugdyti mokinių kritinį ir kūrybinį mąstymą; organizuoti argumentacinio teksto kūrimo procesą; taikyti samprotavimo mokymo metodus; nustatyti argumentų tipą ir kokybę; taikyti argumentavimo analizės būdus; vertinti argumentacinį tekstą. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Didaktika; Mokymas; Ugdymas; Argumentavimas; Argumentacija; Argumentai; Tekstai; Modeliavimas; Samprotavimas; Mąstymas; Analizė; Metodika; Didactics; Education; Teaching; Argumentation; Arguments; Texts; Modelling; Reasoning; Thinking; Analysis; Methodology.

DOI:
10.35321/e-pub.4.argumentavimas-didaktiniai-aspektai
ISBN:
9786094112591
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93440
Updated:
2022-01-28 08:45:52
Metrics:
Views: 92    Downloads: 22
Export: