LTSamprotavimo ašis - gebėjimas argumentuoti - yra vienas svarbiausių komunikacinės kompetencijos ir kritinio mąstymo gebėjimų, į kurį nuosekliai kreipia dėmesį Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programa (2016 m.), Lietuvių kalbos ir literatūros vidurinio ugdymo programa (2011 m.) ir ypač Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminų programa (2014 m.), formuluojanti dvi alternatyvias samprotaujamojo pobūdžio užduotis - literatūrinį rašinį ir vadinamąjį samprotavimo rašinį. Vienas svarbiausių samprotavimo rašinio turinio vertinimo kriterijų (22.1.1.) - problemos analizė (bendri gebėjimai kryptingai analizuoti, argumentuoti, vertinti, pagrįstai apibendrinti). Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas turi būti pasirengęs ugdyti šiuos mokinių gebėjimus. Šioje metodinėje priemonėje analizuojami rašytinio samprotavimo (argumentavimo) planavimo, kūrimo, analizės ir vertinimo aspektai, tikintis, kad tai padės mokytojams: ugdyti mokinių kritinį ir kūrybinį mąstymą; organizuoti argumentacinio teksto kūrimo procesą; taikyti samprotavimo mokymo metodus; nustatyti argumentų tipą ir kokybę; taikyti argumentavimo analizės būdus; vertinti argumentacinį tekstą. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Didaktika; Mokymas; Ugdymas; Argumentavimas; Argumentacija; Argumentai; Tekstai; Modeliavimas; Samprotavimas; Mąstymas; Analizė; Metodika; Didactics; Education; Teaching; Argumentation; Arguments; Texts; Modelling; Reasoning; Thinking; Analysis; Methodology.