Bendravimo problemų sprendimo ir karjeros ugdymo kompetencijos tarpkultūriniame kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Bendravimo problemų sprendimo ir karjeros ugdymo kompetencijos tarpkultūriniame kontekste
Alternative Title:
Competence in communication problem solving and career development in the intercultural context
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2006, Nr. 11, p. 86-95
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje tiriama bendravimo problemų sprendimo kompetencija kaip karjeros ugdymo dalis tarpkultūriniame kontekste. Asmeninės karjeros vadyba yra visą gyvenimą vykstantis mokymosi procesas apie save, darbus ir organizacijas, asmeninių karjeros tikslų kėlimą, strategijų šiek tikslams pasiekti ugdymą ir tikslų peržiūrėjimą, remiantis darbo ir gyvenimo patirtimi. Žmonės šiais laikais yra patys atsakingi už savo "karjeros vadybą". Bendravimo procese yra svarbūs tarpkultūriniai skirtumai. Dvi pagrindinės priežastys, dėl kurių kyla bendravimo sunkumai yra stereotipai ir išankstinė nuomonė. Tarpkultūrinės komunikacijos ugdymas yra svarbus konkurencijos suponuotas iššūkis skirtingų šalių vadybininkams. Vykdami į užsienio šalis, vadovai įgyja daug naudingos patirties, kuri vėliau gali būti panaudojama derybų ir susitikimų metu. Tarpkultūrinių bendravimo problemų sprendimą galima suskaidyti į 5 žingsnius: tai suvokimo nagrinėjimas, įrodymų ieškojimas, reakcijos stebėjimas, kito žmogaus suvokimas ir kaita, kurie yra išsamiai nagrinėjami šiame straipsnyje.Reikšminiai žodžiai: Karjera; Asmeninė karjera; Bendravimo problemų sprendimas; Problemų sprendimo kompetencija; Tarpkultūrinė kompetencija; Career; Personal career; Communication problem solving; Problem solving competence; Intercultural competence.

ENThe article analyses problem solving competence as a part of career management in multicultural context. Individual career management is life-long learning process providing knowledge about oneself, work, and organisation, setting personal career goals, developing strategies in order to reach them, and reviewing goals on the basis of work and life experience. Currently, people are responsible for their “career management’ themselves. Intercultural differences are important aspects of communication process. Communication difficulties mainly arise due to two reasons: stereotypes and preconception. Training of intercultural communication skills comes as a challenge to managers of different countries. Travelling abroad brings a lot of useful experience which may be useful in negotiations and meeting. Intercultural communication problems may be solved in 5 steps: analysing the perception, looking for evidence, observing the reaction, understanding another person, and making adjustments. These five steps are discussed in the article.

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/9338
Updated:
2020-07-30 20:21:57
Metrics:
Views: 28    Downloads: 8
Export: