LT2002 m. Lietuvos valdžia nusprendė peržiūrėti VAD veiklos principus ir metų pradžioje Vyriausybė inicijavo įstatyminės bazės pokyčius ir naujo įstatymo rengimą - vasario 5 d. buvo patvirtinta VAD įstatymo koncepcija. Pagrindinis motyvas - reikia parengti įstatymą, kuris atitiktų pasikeitusius Lietuvos ir Europos Sąjungos (toliau - ES) teisės aktus, turi būti naujai reglamentuojamos VAD pareigūnų teisės, pareigos bei atsakomybė, kartu turi būti nustatytos saugomų asmenų teisės. įstatymo projektas buvo pateiktas Seimui svarstyti birželio 6 d. įstatymą rengęs NSGK spalio 14 d. posėdyje dar kartą grįžo prie VAD pavaldumo klausimo. Siūlyta VAD pavaldumą perduoti prezidentui, mat vidaus reikalų ministras esanti politinė figūra, o VAD yra nepolitizuota struktūra. Be to, siūlyta, kad VAD direktorių skirtų policijos generalinis komisaras. Tačiau komiteto pirmininkas A. Sadeckas nebuvo linkęs stiprinti prezidento įgaliojimų, taip pat nurodė, kad VAD nėra policinė struktūra. Balsuojant tik 3 Seimo nariai pasisakė, kad VAD būtų perduotas prezidento institucijai, o 7 - kad išliktų VRM pavaldumas. [Iš teksto, p. 219]Reikšminiai žodžiai: Apsauga; Vyriausybė; Vadovybės apsaugos įstatymas.