Kelionių tinklaraščiai Lietuvoje ir jų perspektyvos

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kelionių tinklaraščiai Lietuvoje ir jų perspektyvos
Alternative Title:
Travel blogs in Lithuania and their future
Summary / Abstract:

LTKelionių tinklaraščiams tampant vis svarbesniu keliautojų informacijos šaltiniu, šiame straipsnyje siekiama apžvelgti, kas ir kodėl Lietuvoje rašo asmeninius kelionių tinklaraščius, ko iš šių tinklaraščių tikisi jų skaitytojai (keliautojai) ir kokios lietuviškų kelionių tinklaraščių perspektyvos. Straipsnio objektas - asmeniniai nekomerciniai kelionių tinklaraščiai, kurių autoriai yra pradedantieji tinklaraštininkai (neturintys daug skaitytojų ir sekėjų) ir kuriems tinklaraščio rašymas nėra darbas, reklamos, verslo dalis ar pajamų šaltinis. Analizuota 15 asmeninių nekomercinių kelionių tinklaraščių, taip pat, pateikus atviruosius klausimus uždaroje socialinio tinklo „Facebook" keliautojų grupėje, apklausti dalies analizuojamų kelionių tinklaraščių autoriai ir skaitytojai, kurie yra aktyvūs keliautojai. Atliktas tyrimas ir apklausa leidžia teigti, kad dauguma pradedančiųjų tinklaraštininkų savo kelionių įspūdžiams aprašyti renkasi nemokamas platformas ir nėra linkę atskleisti savo tapatybės, t. y. išlieka visiškai arba iš dalies anonimiški. Apklausa atskleidė, kad rašyti tinklaraščius pradedama norint išsaugoti kelionės įspūdžius, iš naujo išgyventi kelionę, dėl asmeninės saviraiškos poreikio, konkretesnės informacijos (lietuvių kalba) trūkumo, taip pat siekiant realizuoti pomėgį rašyti. Tinklaraščio forma pasirenkama dėl informacijos pateikimo paprastumo, ribojimų nebuvimo ir grįžtamojo ryšio tarp tinklaraštininko ir skaitytojo galimybės.Kaip parodė apklausa, keliautojai, ieškodami informacijos, skaito įvairius kelionių tinklaraščius. Vienu svarbiausių tinklaraščių privalumų, palyginti su kelionių vadovais, jie įvardija pateikiamos informacijos autentiškumą, naujumą, subjektyvumą, naujos neturistinės nformacijos gausa, galimybę gauti daugiau informacijos (grįžtamasis ryšys) lietuvių kalba. Tarp trūkumų minimas atsainus autorių požiūris (paskubomis ir atmestinai parašyti tekstai), jau minėtas subjektyvumas ir kelionių tinklaraščių gausa. Atliktas tyrimas taip pat leidžia manyti, kad kelionių tinklaraščiai ateityje nepakeis kelionių vadovų, o tik juos papildys. Kelionių tinklaraščių Lietuvoje neturėtų paveikti ir skaitmenizacija: mažai tikėtina, kad juos nukonkuruotų socialiniai tinklai, vaizdo tinklaraščiai ir pan. Tačiau tam, kad kelionių tinklaraščiai išliktų, pasenusi informacija turėtų būti nuolat atnaujinama, tinklaraščiai turėtų būti papildomi vis naujais įrašais ir, žinoma, turėtų turėti pakankamai skaitytojų ir sulaukti iš jų grįžtamojo ryšio. Tad apibendrinant galima sakyti, kad kelionių tinklaraščio likimas priklauso tik nuo jo autoriaus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kelionė; Tinklaraštis; Tinklaraštininkas; Travels; Blog; Blogger.

ENAs travel blogs become an increasingly important source o f information for travellers, the purpose of this article is to review who and why write personal travel blogs in Lithuania, what blog readers (travellers) expect from them, and what the future of Lithuanian travel blogs looks like. Personal non-commercial travel blogs were selected as the object of the article, i.e. blogs the authors of which are budding bloggers (not having a large readership and followers) and for whom blog writing is not a job, advertising, a business share or a source of income. A small number (15) of personal non-commercial travel blogs were analysed, as well as a survey performed. By asking open-ended questions, some of the authors and readers of the travel blogs, logged in a closed group of travellers on the social network Facebook and active travellers themselves, were interviewed. The accomplished research and survey suggest that most novice blog gers choose free platforms to describe their travel impressions and are reluctant to reveal their identity, i.e. remain totally or partly anonymous. The survey revealed that Hogging starts trying to preserve travel impressions, to relive the journey, to satisfy the need for personal expression, to fill in the lack of more specific information (in Lithuanian), as well as to realize an unfulfilled hobby o f writing. The form of the blog is chosen because o f the ease with which information is presented, the absence of restrictions and the possibility of feedback between the blogger and the reader.Travellers read all travel blogs in search of information. One of the most important advantages of travel blogs over travel guides is the authenticity (subjectivity) o f the information provided, the abundance of new non-tourist information, the novelty of information, its detailed nature, as well as the availability of the desired information (feedback) and mother tongue. Among the shortcomings are the hesitant attitude of the authors (hasty and dismissive texts), subjectivity and abundance of travel blogs. The research also suggests that travel blogs will not replace travel guides in the future, but rather supplement them. Travel blogs in Lithuania should not be affected by digitisation either: they are unlikely to be outrivalled by social networks, video blogs, and others. However, to keep travel blogs up to date, the information in the posts should be updated, the blogs should be supplemented with new posts from time to time, and surely have readership and feedback. Hence, it is up to the author to determine the fate of his/her travel blog. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93322
Updated:
2022-01-28 14:39:11
Metrics:
Views: 64
Export: