LTŽmogaus prigimtyje jau užkoduota keliavimo projekcija: gimstant peržengiama svarbi riba ir ateinama į šį pasaulį, o mirštant išeinama anapus. Visas gyvenimas yra trumpiau ar ilgiau trunkanti kelionė, tačiau vieniems ji – sunki ir varginanti, o kitiems – pilna įspūdžių tarsi žaismingas turistinis potyris. Kelionių fenomenas, kai peržengiama mūsų kasdienybę skirianti riba, savaime atkreipia į save dėmesį kaip įvairiausių metamorfozių rezginys, o išgyvenus tokias patirtis kyla noras jas fiksuoti, permąstyti, perteikti, atkartoti… Postindustrinės visuomenės specifika ir sparčiai augantys keliautojų srautai turizmo industriją paverčia svarbia kiekvienos šalies socialinio ir ekonominio gyvenimo dalimi, kartais ji tampa net viena iš svarbiausių ekonomikos stimuliavimo priemonių. Galiausiai turizmas skatina inovacijas: būti turistu reiškia būti šiuolaikiškam ir moderniam. Šiandien nieko nebestebina bankrutuojantys seni ir atsirandantys nauji, veržlūs bei gebantys prisitaikyti prie naujų iššūkių kelionių organizatoriai, tačiau besiplečiantys turizmo industrijos horizontai negali suniveliuoti asmeninių keliautojų patirčių, čia būtina subtili darna. O kartais netgi nutinka atvirkščiai – globalizacijos veikiama turizmo industrija nepastebimai ima skatinti pomėgiais, religiniais ar kultūriniais interesais grįstas pavienes keliones ar net specifines istorinių kelionių rekonstrukcijas. [lvb.lt]Reikšminiai žodžiai: Kelionės; Turizmas; Kelionių aprašymai; Vilnius.