LTLietuvos modernizmo dailė ne mažiau žvėriška ir laukinė nei tradicines tapybos normas atmetęs fovizmas ar ekspresionizmas, psichiniam automatizmui, taigi gyvūniškajam pradui, pirmenybę teikęs siurrealizmas, mene ir gyvenime išsilaisvinusių CoBrA grupės dailininkų ar „Naujųjų laukinių" kūryba. Žinoma, toks apibūdinimas tiktų ne tarpukario dailei, o tik antrajai modernizmo bangai, kuri tyliai kilo maždaug XX a. 7-ojo deš. pabaigoje, po stalinizmo prievartos ir atlydžio iliuzijų, ir nuo pat pradžių turėjo postmodernizmo bruožų. [Iš straipsnio, p. 23]Reikšminiai žodžiai: Dailininkai; Modernizmas; Valentinas Antanavičius; Vincas Kisarauskas; Jonas Paulius Gasiūnas; Elvyra Kairiūkštytė; Artist; Modernism; Valentinas Antanavičius; Vincas Kisarauskas; Jonas Paulius Gasiūnas; Elvyra Kairiūkštytė.
ENLithuanian modernist art is no less wild than Fauvism and Expressionism and their rejection of traditional painting norms, or Surrealism and its fondness for mental automatism, in other words our animal origins, nor is it less wild than the impulsive creative works by the CoBrA group or the Neue Wilde. To be sure, this affirmation applies not to the art of the inter-war artistic generation, but to the second wave of Lithuanian modernism that arose in the late 1960s and displayed postmodernist traits from its very inception. [Extract, p. 39]