LTPastaruosius dešimtmečius ikimokykliniam ir priešmokykliniam vaikų ugdymui Lietuvoje skiriamas vis didesnis dėmesys. Atnaujintoje Bendrojoje priešmokyklinio ugdymo programoje (2014), akcentuojamas aktyvaus vaiko dalyvavimo ugdymo(si) procese užtikrinimas, aktualizuojama kokybiško vaiko ugdymosi siekiamybė. Į pirmą vietą iškeliamos vertybinės nuostatos ir gebėjimai, o ne žinios. Neabejojama, kad kokybiškas vaiko ugdymas ankstyvajame amžiuje lemia sėkmingą tolesnį mokymąsi ir sudaro galimybes tapti atsakingu piliečiu. Ugdymo programų pokyčiai šiandien verčia mus taikytis prie pasikeitimų ir kitaip pažvelgti į gamtamokslinį ugdymą. Kasdien besikeičiantis pasaulis įpareigoja nuolat stimuliuoti vaikų smalsumą, padėti jiems išgyventi atradimo džiaugsmą, bei įgyti žinių. Akcentuojama praktinė gamtotyrinė vaikų veikla, skiepijanti vertybines nuostatas, kreipianti ugdytinius tapti sėkmingomis asmenybėmis (Lamanauskas, 2005). Pastaruoju metu Lietuvos ikimokyklinėse įstaigose populiarėja projektų metodas. Pasak V. Gražienės (2009), projektų metodas yra efektyvus ir vertingas vaiko sampratos plėtrai, ir šiuolaikinio teorijos ir praktikos santykio įtvirtinimui, ir švietimo politikos uždavinių realizavimui. Projektai suteikia vaikams galimybę tapti tyrėjais. Dėka šio metodo, sėkmingai realizuojami uždaviniai, plėtojamos pažintinės vaiko galios, formuojamos vertybinės nuostatos. V. Lamanauskas (2005), taip pat pabrėžė projektinio pobūdžio gamtosauginių veiklų realizavimo svarbą, kuomet sudaromos sąlygos atsiskleisti vaikų gabumams, laisvė idėjų siūlymams. [Iš straipsnio, p. 12]Reikšminiai žodžiai: Project method; Natural science education; Pre-school education.
ENOver the past decades, the pre-school and primary educations get more and more attention in Lithuania. It is emphasized to ensure the child’s active participation in education (learning) process and to seek qualitative education of the child. The daily changing world requires constantly stimulate children’s curiosity, help them to survive the joy of discovery and gain knowledge. The project activity – is one of the most effective methods of preschool education. During the project in the nursery – kindergarten, a lot of opportunities for children’s cognitive activity were provided by trips: children had the possibility to observe, explore, fix the results of observations and compare them with their friends and finally draw conclusions. The activities were consistently complemented with the variety of educational backgrounds, and different activities promoted children’s interest in nature, its phenomena, the surrounding environment, thus created the favorable conditions for a variety of ways to develop the social and nature protection needs, children’s self-expression and creativity, and most importantly – to be active participants in the activities. The project “Gamtos takeliu keliaukime kartu” (Go together through nature paths) was very interesting for children and received a good evaluation of their parents. [From the publication]