LTŠi mokslo studija yra darbas, atveriantis galimybę pažvelgti į švietime įprastą reiškinį – mokytojų kvalifikacijos tobulinimą – kaip į lyderystės sudėtinę dalį, lemiančią organizacijos kaitą. Pirmiausia, tyrinėjamas ne mokinių, o mokytojų mokymasis ir jo įtaka organizacijos kaitai. Antra, mokytojų mokymasis, arba kvalifikacijos tobulinimas, analizuojamas ERASMUS+ KA1 asmenų mobilumo mokymosi tikslais projekto kontekste (mokytojų mokymasis vyksta ne gimtąja kalba ir ne arti darbo vietos, o užsienyje). Vadinasi, apie mokytoją, kuris dažniausiai žino, ko ir kaip reikia mokyti, kalbėsime kaip apie asmenį, kuriam reikalingas atsivėrimas kitokiai savo profesinės ūgties patirčiai priimant kitos šalies kultūrinius ir švietimo sistemos skirtumų iššūkius ir drąsa diegiant parsivežtas idėjas savo organizacijoje. Trečia, vystant mokslinę mintį, šioje studijoje pasitelkta šokio – argentinietiško tango (Wetzel ir Nees, 2017) metafora, kuri intriguoja ir padeda skaitytojui suprasti naujausias lyderystės fenomeno interpretacijas ne tik švietimo sistemoje, įkvepia permąstyti kiekvieno asmens vaidmenį organizacijoje, siekiant sėkmingos organizacijos kaitos. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Organizacijos kaita; Lyderystė; Pedagogų mokymasis.
ENThis research is a scientific study providing a different perspective on the common conception in education – teachers’ professional development. The study treats teacher professional development as the constituent part of leadership phenomena and analyses its influence on organizational change. First, the learning of teachers (not students) and its impact on organizational change is the main focus of the research. Second, learning of teachers (professional development) takes place in a foreign country, in a non-native language and away from their place of work. Therefore the teacher (the one whose mission is to teach others) will be treated as a person who needs openness in the learning process while meeting the challenges posed by cultural differences and discrepancies between systems of education and courage to bring the necessary change to their school. Third, the academic thought in this study is based on the metaphor of the the Tango Argentino (Wetzel and Nees, 2017), which is both intriguing and helpful in seeking understanding of the latest interpretations of the leadership phenomenon, which extends beyond the system of education and inspires rethinking the role of each individual in an organization for the successful organizational change. [From the publication]