Lyderystė organizacijos kaitai: įkvepiantis tango : mokymosi užsienyje sąlygota lyderystė mokyklos kaitai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lyderystė organizacijos kaitai: įkvepiantis tango: mokymosi užsienyje sąlygota lyderystė mokyklos kaitai
Publication Data:
Šiauliai : Šiaulių universitetas, 2019.
Pages:
192 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Įvadas — 1. Lyderystės organizacijos kaitai teorinė samprata: 1.1. Lyderystės fenomenas: 1.1.1. Lyderystė – asmeninė ūgtis. 1.1.2. Lyderystė – kaitos idėjų generavimas ir sklaida (arba kaitos idėjų įprasminimas ir prasmės perteikimas kitiems). 1.1.3. Lyderystė – tarpusavio sąveikų ir abipusės įtakos procesas; 1.2. Organizacijos kaitos kontekstas: 1.2.1. Asmeninis ir organizacinis kaitos kryptingumas, jo planavimas, pasirengimas. 1.2.2. Aplinkos palankumas lyderystės ir organizacijos kaitos procesams rastis. 1.2.3. Vadovo vaidmuo; 1.3. Organizacijos kaitos rezultatai — 2. Tyrimo metodologija — 3. Pedagogų mokymosi užsienyje sąlygotos lyderystės organizacijos kaitai tyrimo rezultatai: 3.1. Organizacijų pasirengimas kaitai: ERASMUS+ KA1 projekto paraiškų analizės rezultatai; 3.2. Pedagogų mokymosi užsienyje sąlygotos lyderystės organizacijos kaitai vertinimas: pedagogų, mokinių, tėvų apklausos rezultatai: 3.2.1. Tyrimo imties charakteristikos. 3.2.2. Mokymosi užsienyje patirties vertinimas. 3.2.3. Lyderystės raiška organizacijoje. 3.2.4. Mokinių lūkesčiai dėl mokyklos tarptautiškumo ir pedagogų veiklos pokyčių vertinimas. 3.2.5. Tėvų nuostatos apie jų įtraukimą ir nuomonė apie mokytojų mokymosi užsienyje vizitus. 3.2.6. Organizacijos kaita; 3.3. Organizacijos kaitos veiksniai: 3.3.1. Asmens pasirengimas mokymuisi užsienyje. 3.3.2. Organizacijos aplinkos palankumas kaitai (organizacijos vadovo (mokyklos direktoriaus) palaikymas ir organizacijos tvarkos ir taisyklių palankumas). 3.3.3. Organizacijos kaitos veiksnių modeliai; 3.4. Sisteminis pedagogų mokymosi užsienyje sąlygotos lyderystės organizacijos kaitai modelis —4. Pedagogų mokymosi užsienyje sąlygotos lyderystės organizacijos kaitai vertinimas: organizacijų vadovų ir mokymuose užsienyje dalyvavusių mokytojų sutelktųjų diskusijos grupių turinio analizės rezultatai: 4.1. Mokymuose užsienyje dalyvavusių mokytojų sutelktųjų diskusijos grupių tyrimo rezultatai; 4.2. Mokyklų vadovų sutelktųjų diskusijos grupių tyrimo rezultatai — 5. Organizacijos kaitos sėkmės veiksniai: atvejo analizės rezultatai: 5.1. Kaitos kryptingumas ir kaitos proceso valdymas: Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos atvejo analizės rezultatai; 5.2. Organizacijos ugdymo filosofiją plėtojanti kaita ir mokymosi patirties perėmimo sistema: Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos atvejo analizės rezultatai; 5.3. Mokyklų telkimas bendriems švietimo strateginiams tikslams įgyvendinti: Rokiškio rajono konsorciumo atvejo analizės rezultatai; 5.4. Organizacijų tinklaveika kolegialiam mokymuisi: Šiaulių rajono konsorciumo atvejo analizės Rezultatai — Išvados — Summary — Literatūra — Priedai.
Summary / Abstract:

LTŠi mokslo studija yra darbas, atveriantis galimybę pažvelgti į švietime įprastą reiškinį – mokytojų kvalifikacijos tobulinimą – kaip į lyderystės sudėtinę dalį, lemiančią organizacijos kaitą. Pirmiausia, tyrinėjamas ne mokinių, o mokytojų mokymasis ir jo įtaka organizacijos kaitai. Antra, mokytojų mokymasis, arba kvalifikacijos tobulinimas, analizuojamas ERASMUS+ KA1 asmenų mobilumo mokymosi tikslais projekto kontekste (mokytojų mokymasis vyksta ne gimtąja kalba ir ne arti darbo vietos, o užsienyje). Vadinasi, apie mokytoją, kuris dažniausiai žino, ko ir kaip reikia mokyti, kalbėsime kaip apie asmenį, kuriam reikalingas atsivėrimas kitokiai savo profesinės ūgties patirčiai priimant kitos šalies kultūrinius ir švietimo sistemos skirtumų iššūkius ir drąsa diegiant parsivežtas idėjas savo organizacijoje. Trečia, vystant mokslinę mintį, šioje studijoje pasitelkta šokio – argentinietiško tango (Wetzel ir Nees, 2017) metafora, kuri intriguoja ir padeda skaitytojui suprasti naujausias lyderystės fenomeno interpretacijas ne tik švietimo sistemoje, įkvepia permąstyti kiekvieno asmens vaidmenį organizacijoje, siekiant sėkmingos organizacijos kaitos. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Organizacijos kaita; Lyderystė; Pedagogų mokymasis.

ENThis research is a scientific study providing a different perspective on the common conception in education – teachers’ professional development. The study treats teacher professional development as the constituent part of leadership phenomena and analyses its influence on organizational change. First, the learning of teachers (not students) and its impact on organizational change is the main focus of the research. Second, learning of teachers (professional development) takes place in a foreign country, in a non-native language and away from their place of work. Therefore the teacher (the one whose mission is to teach others) will be treated as a person who needs openness in the learning process while meeting the challenges posed by cultural differences and discrepancies between systems of education and courage to bring the necessary change to their school. Third, the academic thought in this study is based on the metaphor of the the Tango Argentino (Wetzel and Nees, 2017), which is both intriguing and helpful in seeking understanding of the latest interpretations of the leadership phenomenon, which extends beyond the system of education and inspires rethinking the role of each individual in an organization for the successful organizational change. [From the publication]

ISBN:
9786098179224
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93119
Updated:
2022-01-08 16:43:00
Metrics:
Views: 121    Downloads: 46
Export: