LTRemiantis Benedikto Spinozos filosofija, formavusia pamatinius klasikinės Vakarų ontologijos principus, ir kinų filosofinio daoizmo pradininko Laozi ontologinėmis idėjomis, komparatyvistiniu aspektu analizuojama išmintingo žmogaus koncepcija, lemianti harmoningą gamtos ir visuomenės santykių traktavimą. Abiems mąstytojams išmintingas žmogus – tai asmuo, suvokiantis pirminio būties prado (Dao, Dievo) buvimą ir visaapimančią įtaką. Pasitelkiant lyginamąją analizę, straipsnyje išnyra ir daugybė kitų pamatinių filosofijos klausimų: išminčiaus antagonisto, tamsuolio, tapatybės, filosofinio mąstymo autentiškumo, konformizmo / nonkonformizmo ir tarpkultūrinio mąstymo savitumo. Be jau minėtų dviejų pagrindinių tyrimui pasirinktų mąstytojų aptariamų tarpkultūrinio dialogo turinių, atsakymų į esminius filosofijos klausimus ieškoma Heideggerio, Jeano- Paulio Sartre’o, Maurice’o Merleau-Ponty ir kito didaus kinų mąstytojo Zhuangzi ontologinėse idėjose. Juose išryškinamos skirtingų mąstymo tradicijų sąsajos gvildenant egzistencinius klausimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Laozi; Spinoza; Klasikinė Vakarų filosofija; Daoizmo filosofija; Išminčius; Nonkonformizmas; Ontologija; Tarpkultūrinė filosofija; Komparatyvistinė filosofija; Civilizacinė komparatyvistika.