LTSvarbiausia pasaulinės materialinės ir intelektinės rinkos tarpininke laikoma anglų kalba. Jos vaidmuo didėja ir Lietuvos ekonominiame, socialiniame bei kultūriniame gyvenime, kartu menkstant lietuvių kalbos prestižui. Kad išsaugotume savo kalbą kaip tautinio identiteto pamatą, būtina: ugdyti daugiakalbystę; lietuvių kalbą puoselėti kaip paveldą ir kartu plėtoti bei pritaikyti naujoms funkcijoms greitai besikeičiančioje visuomenėje; sudaryti sąlygas imigrantų šeimoms mokytis valstybinės kalbos tokioje edukacinėje aplinkoje, kuri užtikrintų ne tik jų socialinę integraciją, bet leistų geriau pažinti šalies kultūrą; tobulinti mokytojų, dėstančių lietuvių kalbą kaip antrąją, parengimą; siekti, kad kalbos politika ir lingvistinė įtampa dėl lietuvių kalbos nebūtų išskirta iš bendro Lietuvoje vartojamų ir išmoktų kalbų konteksto. [Iš straipsnio, p. 6]
ENWith the increasing flow of information and intensive development of science, the teachers in a modern school face more and more unusual duties and educational innovations. The role of a teacher in the process of teaching is undergoing essential changes: the teacher is no longer a conveyer of knowledge, but a colleague, consultant or advisor. Thus the teacher himself must be in the process of continuous learning, he must improve his professional skills, and seek for self-realisation and socialisation. In addition, the teacher must be ready for accepting another challenge, i.e., to admit that pluralistic variety of cultures (and of nationalities) should not be forgotten, though education is based on some one culture. This idea has been developed in the article by presenting the possibilities for realisation of European education dimensions in the Lithuanian education system. [From the publication]