LTPiliečių, gyventojų, mokesčių mokėtojų interesai reikalauja didinti viešojo sektoriaus institucijų efektyvumą, spartinti veiklos pokyčius, nuolat gerinti kokybinius valstybinės ir vietos valdžios veiklos rodiklius. Siekiant kokybinės veiktos parametrų augimo, vis svarbesni tampa viešųjų paslaugų organizatorių, vykdytojų ir klientų santykiai, viešojo sektoriaus organizacinių modelių tobulinimas. Kaskart daugiau dėmesio viešosios institucijos ima skirti paslaugų struktūros tobulinimui, darbuotojų mokymui ir lavinimui, naujausių planavimo, vadovavimo ir koordinavimo veiklos metodų ir procedūrų įvaldymui. Nepaisant visų šių pastangų, modernių valstybių viešojo sektoriaus valdymo institucijos ne visada sėkmingai įgyvendina kokybės ir produktyvumo užduotis, realizuodamos viešųjų paslaugų kokybės programas ir projektus. Pastaraisiais metais viešojo sektoriaus veiklos pastangos gana dažnai yra nukreipiamos į produktyvumo strategines inovacijas, tokias kaip visuotinė kokybės vadyba (angl. - TQM), klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, kurių užduotis - užtikrinti glaudesnius viešųjų paslaugų tiekėjų-vartotojų-mokesčių mokėtojų santykius. Vienos pirmųjų viešųjų institucijų, kur plačiai pradėtos taikyti VKV galimybės - D.Britanijos Nacionalinė sveikatos žinyba, edukacinės ir valstybės valdymo tarnybos Europoje ir JAV, nes VK V apie jau 1990 m. buvo užsirekomendavusi verslo struktūrų veikloje kaip efektyvi priemonė rezultatams pasiekti. [Iš straipsnio, p. 116]Reikšminiai žodžiai: Viešasis sektorius; Viešųjų institucijų plėtra; Kokybės vadyba; Public sector; Development of public institutions; Quality management.