LTŠiame skyriuje bus kalbama apie socialinį teisingumą švietime dviem lygmenimis – politikos dokumentuose ir žvelgiant iš mokyklų rusų mokomąja kalba bendruomenių perspektyvos. Struktūrinio konteksto (švietimo politikos dokumentų) analizė leis interpretuoti tautinių mažumų švietimo politiką, jos lūžinius momentus per socialinio (ne)teisingumo prizmę, t. y. klausiant, ar ir kaip šioje politikoje atsispindi valstybės siekis matyti tautinių mažumų mokyklų bendruomenes ir jų atstovus kaip lygiaverčius visuomenės narius kultūrine, ekonomine, socialine prasme. Lauko tyrimo duomenų analizė padės atskleisti mokyklų rusų mokomąja kalba bendruomenių konstruojamus socialinės įtraukties ir atskirties taškus platesnės visuomenės atžvilgiu: kokios atsiskleidžia šių mokyklų misijos ir santykio su platesne visuomene ir valstybe vizijos, ar ir kokie šių bendruomenių nariams kyla ekonominiai, socialiniai, kultūriniai iššūkiai švietimo srityje ir kaip jie interpretuojami per socialinės įtraukties ir lygių galimybių prizmę. [Iš straipsnio, p. 141-142]Reikšminiai žodžiai: Socialinis teisingumas; Tautinės mažumos; Švietimas; Social justice; Ethnic minorities; Education.