LTŠio straipsnio metodologinis pagrindas ‒ Sergejaus Rapoporto (1934‒2017) sociologinės įžvalgos. Autorius kalba apie situaciją, kai prielaidomis bandoma „tyliojo modernizmo“ terminą sieti su koncepcija apie „laisvos kūrybos zonas“ (sovietinio oficiozo teritorijose). Laikantis šios logikos, reikia padaryti išvadą, kad autentiškiausias mąstymas ir menai yra tie, kurie atitinka ideologinius modelius. Paminėtas Nacionalinėje dailės galerijoje 2018 m. surengtas seminaras pavadinimu „Ar buvo tylusis modernizmas Lietuvoje?“, paminėta 1997 m. Elonos Lubytės surengta paroda „Tylusis modernizmas“ ir jos sudaryta knyga-katalogas tuo pačiu pavadinimu. [Nacionalinės bibliografijos duomenų bankas]Reikšminiai žodžiai: Menas; Šiuolaikinis menas; Modernizmas; Dailėtyra; Sovietinė Ideologija.
ENThe author discusses a situation in which conjecture presents itself as a “zone of free creation“. If one follows this logic one has to conclude that most authentic thinking and arts is the one that corresponds to ideological patterns. [From the publication]