Socialiai atsakingas universitetas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialiai atsakingas universitetas
In the Book:
Socialinė atsakomybė versle ir viešajame sektoriuje / sudarytoja ir mokslinė redaktorė Skaidrė Žičkienė. Šiauliai: Šiaulių universiteto bibliotekos Leidybos skyrius, 2015. P. 253-274
Summary / Abstract:

LTSocialinės atsakomybės (toliau SA) sąvoka ir samprata vis dažniau įsilieja į skirtingas mokslinių tyrimų sritis. Šis tarpdalykinis suintensyvėjimas lėmė ir SA transformacijas, t. y. SA samprata tapo homogeniška turinio atžvilgiu, tačiau heterogeniška organizacijos veiklos lygmeniu. Būtent dėl šio išskirtinumo ir didėjančių piliečių lūkesčių įvairiose valstybėse SA įsitvirtino skirtingu tempu, skirtingomis sąlygomis. Universiteto, kaip aukštojo mokslo sektoriaus, vertybės turi atsakyti į tam tikrus būties klausimus: kodėl universitetas egzistuoja - visuomenėje ar visuomenei, kur jo sąveikos su visuomene takoskyra, kurios universiteto vertybės turi būti prioritetinės, ar tradicija turi kisti, atsižvelgdama į rinkos pokyčius, globalius reiškinius, permąstydami universiteto identitetą jį prarasime ar jį tobulinsime, pokyčiai universitetą stiprina ar silpnina? Visi šie klausimai svarbūs universitetui, todėl jis turi išlikti ir mokytis kartu su visuomene. Visuotinės kokybės vadyboje vyrauja abipusis pasitenkinimas (win-win), kuriuo akcentuojama, kad visuomenės dalis, esanti už universiteto ribų, nesutinka būti vadinama vartotojais, nes tai menkina jos identitetą. Universitetas yra pati visuomenė, jos atvaizdas. Kita vertus, jeigu universitetas apsisprendžia tapti daugiafiinkce ir merkantiline institucija, jis turi derinti studijas, mokslinius tyrimus ir kitas akademines veiklas su ekonominiais procesais. Visais minėtais atvejais universiteto vertybės remiasi instrumentine etika. Tokios dilemos, kai ieškoma atsakymų, kas turi būti reikšminga universitetui: akademinės tradicijos / vertybės ar rinka / ekonomika, vyrauja ir mokslinėse diskusijose. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Universitetai; Socialinė atsakomybė; Universities; Social responsibility.

ISBN:
9786098179002
Related Publications:
Evaluation of the organizational culture in the context of socially responsible organizations / Jurgita Paužuolienė, Ligita Šimanskienė. New challenges in economic and business development - 2020: economic inequality and well-being : 12th international scientific conference : proceedings. Riga : University of Latvia, 2020. P. 352-361.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/92590
Updated:
2022-02-17 15:15:34
Metrics:
Views: 29
Export: