LTSocialinės, aplinkosauginės, ekonominės problemos, pasaulyje aštrėjančios pastaraisiais dešimtmečiais, skatina mokslininkus ieškoti inovatyvių sprendimų, kaip palaikyti ekonomikos stabilumą ir kurti socialinę gerovę, juos įgyvendinti. Vienas tokių sprendimų - socialinis verslas. [...] Išsivysčiusiose Vakarų šalyse XX a. paskutiniame dešimtmetyje pradėtas plėtoti socialinis verslas traktuotas kaip tarpinis variantas tarp tradicinio verslo ir pelno nesiekiančių organizacijų. Jis buvo sistemingai skatinamas akademinio sektoriaus bei praktikų ir laikytas svarbiu įrankiu, galinčiu suformuoti pusiausvyrą tarp socialinės ir ekonominės vertės kūrimo. Ši tendencija praktiškai atsispindėjo per kuriamas naujas studijų programas, steigiamus fondus, kuriamus informacijos sklaidos centrus, kurie sistemiškai skatino socialinį verslumą. Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, JAV vyriausybės, įžvelgusios socialinio verslo svarbą ir įtraukusios jį skatinančias priemones į savo įgyvendinamas programas bei sukūrusios palankią aplinką jo plėtrai, jau demonstruoja gautus rezultatus, praktiškai atskleidžiančius socialinio verslo potencialą. Lietuvoje socialinis verslas dar tik formuojasi, todėl šio reiškinio tyrinėjimas yra aktualus, nes prisideda prie informacijos sklaidosi teorinės bazės kūrimo. 2005 m. buvo teigiama, kad, sukaupusi reikiamą informaciją, sukūrusi palankią aplinką bei inicijavusi visuomenės dialogą šia tema, Lietuva suformuotų tinkamas prielaidas šio reiškinio plėtrai. Remiantis Vakarų šalių sėkmės pavyzdžiais galima daryti prielaidą, kad socialinis verslas Lietuvoje galėtų tapti veiksmingu socialinės ir ekonominės vertės kūrimo įrankiu. Socialinis verslas gali būti svarbus ir pasaulėžiūros požiūriu, nes verslas yra galinga jėga, formuojanti visuomenės prioritetus. [Iš straipsnio, p. 182]Reikšminiai žodžiai: Socialinis verslas; Socialinė atsakomybė; Verslo modeliai; Social business; Social responsibility; Business models.