LTPer pastaruosius porą dešimtmečių įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) sąvoka sulaukė didelio mokslininkų ir verslo atstovų dėmesio. Vis daugiau ir daugiau įmonių Vakaruose vykdo įvairias socialiai atsakingas veiklas. Pastaruoju metu apie įmonių socialinę atsakomybę daugiau kalbama ir Lietuvoje; pastebima, kad įmonės dažniau įsitraukia į tokias veiklas. Šiuolaikiniame pasaulyje organizacijų išlikimas priklauso ne tik nuo jų finansinio konkurencingumo, bet ir nuo gebėjimo pateisinti savo buvimą, atsižvelgiant į skirtingų suinteresuotųjų šalių interesus. Visuomenėje vertybėmis laikoma pagarba darbuotojams, partnerystė ir sutarimo siekimas, teisėtumas, ilgalaikis subalansuotas vystymasis. Dėl to organizacijos labiau įsitraukia į įvairias socialinės atsakomybės iniciatyvas, o norėdamos pademonstruoti savo socialinę atsakomybę rengia etikos kodeksus, viešai skelbia socialinės atsakomybės politikas, jų įgyvendinimo ataskaitas ar kviečia nepriklausomus auditorius vertinti tokių veiklų įgyvendinimą. Žmogiškųjų išteklių valdymas yra viena iš organizacijos veiklos sričių, tiesiogiai susijusi su socialine atsakomybe, nes darbuotojai - viena iš suinteresuotųjų šalių, kuria turėtų rūpintis ir kurios interesus turėtų tenkinti organizacija. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Įmonės; Socialinė atsakomybė; Žmogiskieji ištekliai; Companies; Social responsibility; Human resources.