LTPastaraisiais metais vos ne kasdien valstybės, verslo, mokslo, studijų aplinkoje ir žiniasklaidoje kalbama apie verslą ir verslumą: raiškos formas, ugdymą, paramą, skatinimą, aprašomos sėkmės istorijos, skleidžiama geroji patirtis, mokslinių tyrimų rezultatai. Nors klasikiniuose ekonomikos vadovėliuose akcentuojami trys sėkmingos veiklos ištekliai - žemė, darbas ir kapitalas, tačiau praktika rodo, kad reikia išmanumo tais ištekliais kūrybiškai ir atsakingai naudotis, kurti šį tą naudinga. Kad Lietuvoje yra atsakingų ir kūrybingų žmonių, iliustruoja Lietuvos statistikos departamento duomenys: 2011-2014 m. veikiančių verslo subjektų skaičius padidėjo 4,4 proc. Ne visiems verslu užsiimantiems žmonės gerai sekasi, tai rodo Lietuvos statistikos departamento duomenys: pradėtų bankroto procesų skaičius 2011-2014 m. išaugo 22 proc. Ši situacija verčia ieškoti verslo sėkmės prielaidų. Verslo vadovėliuose konstatuojama, kad verslo sėkmę labiausiai lemia jį vykdančių žmonių verslumas, t. y. įgimtos ir įgytos žmogaus savybės, leidžiančios jam kryptingai plėtoti pasirinktą verslo idėją. Mokslinėje erdvėje tyrinėjamos verslo sėkmės prielaidos ir technikos, derinamos įvairios jų kompozicijos, bandomi įžvelgti nauji dėsningumai, kuriamos naujos teorijos. Vienas iš reikšmingesnių mokslinėse studijose pastebėtų dėsningumų - verslo sėkmės ir socialinės atsakomybės sąsajos. Tiriant verslo sėkmės veiksnių išskyrimą svarbu atskleisti minėtų sąsajų formavimosi prielaidas, apibūdinti šių sąsajų raiškos elementus, išskirti socialiai atsakingo verslo vystymo dimensijas. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Verslas; Socialinė atsakomybė; Vystymasis; Verslumas; Business; Social responsibility; Development; Entrepreneurship.