LTVienas iš svarbiausių gamtamokslinio ugdymo uždavinių – holistinės gamtos reiškinių sampratos formavimas. Tą laiduoja integrali gamtamokslinio ugdymo prieiga. Svarbu nepamiršti, kad gamtos mokslus sieja panašūs metodologiniai principai, bendros sąvokos ir sampratos, būtinybė spręsti praktines problemas ir pan. Formuojant visuminę gamtos mokslų sampratą būtina taikyti žinių sisteminimo ir integracinių ryšių principus. Šiame straipsnyje pristatoma šviesos ir spalvų suvokimo analizės bendrojo gamtamokslinio ugdymo kontekste integrali prieiga. Aptariamas tarpdalykinių fizikos, biologijos, sveikos gyvensenos ir kompiuterinių technologijų ryšių realizavimas analizuojant šviesos ir spalvų juslės reiškinį. Integraliai šviesos spalvų juslės prieigai atskleisti naudojamas grafų-medžio metodas. Tam išanalizuojama nagrinėjamo turinio struktūra bendrosiose pagrindinio ir vidurinio ugdymo programose, aptariamas pats turinys, nustatoma atskirų turinio struktūrinių komponentų tarpusavio priklausomybė, sąlyčio taškai. Tokiu būdu yra atskleidžiamos atskirų mokomųjų dalykų turinio sąsajos, įžvelgiami tarpdalykiniai ryšiai, nusakoma, ką iš kiekvieno mokomojo dalyko būtina žinoti, norint tinkamai suprasti ir įsisavinti šviesos ir spalvų suvokimo procesą, išskiriami pagrindiniai proceso komponentai, numatomi proceso plėtojimo aspektai. Sukuriamas šviesos ir spalvų juslės grafų-medis. Apibendrinimui akcentuojama spalvų juslės svarba žmogui. Supažindinama su galimybe ištirti savo spalvų juslę ir nustatyti jos sutrikimo lygį tiesiog internete. Pristatomi skirtingi laisvos prieigos spalvų juslės testai e-tinkle. Išbandyti šiuos testus ir aptarti jų rezultatus siūloma bendradarbiaujant informacinių technologijų ir gamtos mokslų mokytojams. [Iš leidinio]
ENOne of the most important goals of natural science education is the formation of holistic understanding of nature phenomena. This is guaranteed by an integrated science education access. It is important to keep in mind that all natural sciences share similar methodological principles, common concepts, the need to solve practical problems, etc. The formation of a holistic understanding of the natural sciences requires the application of the principles of systematization of knowledge and the realization of interdisciplinary relations. This article presents an integrated access to the analysis of light and color perception in the context of general education of natural sciences. The implementation of interdisciplinary physics, biology, healthy lifestyle and computer technology relations is is being discussed by analyzing the phenomenon of light and color perception. The graph-tree method is used to reveal an integrated access of light and color perception. For this purpose, the structure of content in the basic and secondary education general programs is analyzed, the content itself is discussed, the interdependence of the structural components of the content, contact points are determined. In this way, the links between the content of different subjects are revealed, cross-curricular relationships are observed, the required knowledge of different subjects is described, the main components of the process are highlighted and aspects of the process development are foreseen. The graph-tree of light and color perception is created. To sum up, the importance of color perception is emphasized.The possibility to test your color vision on the web is introduced. A series of color blindness tests available online are presented. These tests allow checking your personal type of color vision deficiency and the severity of it. Testing color vision and discussing their results is suggested by collaborating with IT and science teachers. [From the publication]