LTStraipsnio pavadinimas grindžiamas nuostata, kad švietimas yra neatsiejama konkrečios kultūros dalis, kad jį sąlygoja kultūra, kurioje jis veikia, ir švietimo sistema taip pat yra vienas iš kultūrą kuriančių veiksnių. Ši nuostata buvo pamatas, ant kurio konstruojamas visas Lietuvos švietimas. Prabėgus dvidešimčiai metų gali atrodyti, kad globalizacijos potvyniai šį pamatą yra paplovę ir pastatas laikosi tik dėl išorinių sutvirtinimų. [...] Nors Lietuvos švietimo sistemą tikrai paveikė ženklūs esminiai pokyčiai, tačiau padėtis kultūros atžvilgiu iš esmės liko nepasikeitusi. Vadinasi, arba tam tikru periodu sąmoningai buvo pakeista koncepcijoje nurodyta kryptis, arba veikiant globaliems ir lokaliems veiksniams pasikeitė tiek švietimo, tiek kultūros pobūdis? Bandydami atsakyti į šį klausimą, apžvelgsime svarbiausius švietimo veiklą reglamentuojančius dokumentus, taip pat sieksime aptarti moksliniame ir plačiajame diskurse vartojamas kultūros ir ugdymo sąvokas, pagrindinius lietuvių etninės kultūros vaizdinius, kaip galinčius turėti įtakos ugdymo sampratai ir procesui, iliustracijai pasitelksime švietimo būklės tyrimus. [Iš straipsnio, p. 237]Reikšminiai žodžiai: Švietimo politika; Sociokultūrinis ugdymas; Ugdymas; Kultūra; Education policy; Socio-cultural education; Education; Culture.