LTTiek daugelyje kitiį pereinamąjį laikotarpį išgyvenusių valstybių, tiek Lietuvoje aptinkami panašūs socialinio gyvenimo pokyčiai, dėsningumai. Jie matomi visoje švietimo erdvėje ir ypač ugdymo turinio formavimo principų parinktyje. Šiame poskyryje, aptariant Lietuvos bendrojo lavinimo turinio kaitą, priklausomą nuo globalizacijos proceso, kuris atneša ir naują, daugiau ar mažiau paslėptą ideologiją, galių persiskirstymą, socialinių klasių palaikymo politiką ir, kita vertus, tautinio tapatumo ir Lietuvos tautai svarbių vertybių ugdyino permąstymą, daugiausia bus remiamasi kritinės pedagogikos teoretikais. Jų įžvalgos gali pasirodyti pernelyg griežtos ir radikalios, tačiau ne mažiau vertingos ir taiklios analizuojant nedidelių, tokių kaip Lietuvos, valstybių švietimo pertvarkos kelią. Siekiant neatitrūkti nuo europinio konteksto ir kritiškai analizuoti demokratiškos mokyklos kūrimo kelius, taip pat remtasi liberalistinėms pažiūroms atstovaujančių P. Rado ir Terenco H. McLaughlino samprotavimais, jau senokai pristatytais Lietuvos visuomenei ir spėjusiais išpopuliarėti, bei Lietuvos politikos tyrėjų darbais. [Iš straipsnio, p. 106]Reikšminiai žodžiai: Ugdymo turinys; Švietimo politika; Ugdymo ideologija; Teaching plan; Education policy; Educational ideology.